Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Thunderbird byter färg på skriften och stryker under utan min order.


VIM
 Share

Rekommendera Poster

Vad kommer det sig att Mozilla Thunderbird, helt plötsligt och oväntat byter färg på skriften och dessutom stryker under allt utan min order?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja visst stämmer VIMS beskrivning överens med det. Så här ser det ut för mig allra överst i ett meddelande som jag skriver

972393937_TBSpelling.png.0ced1a8042282089a04fb2b30d5db100.png

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Monshi, du har helt rätt. Jag vet inte vad som har hänt med mina fingrar vilka tydligen har flugit fram och tillbaka över tangentbordet.

Tyvärr har varken du eller mbgtmari bidragit med någon lösning till problemet.

P.S. ska kolla varje inlägg för eventuella felstavningar i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lösning: se till att stavningskontroll INTE är aktiverad. Det har jag gjort i mitt engelska Thunderbird. Som du ser är de två rutorna för "spelling" tomma. Jag vill varken att stavningen ska kontrolleras när jag skriver eller kontrolleras innan jag skickar meddelandet. (Det gör jag bäst själv, anser jag.)

Tools > Options > Composition

816606866_TBdisablespelling.png.1434d51455fc2e2a04d1130df01f407e.png

Är osäker på vad allt detta heter på svenska men att Tools är Verktyg vet man ju.

Du klickar alltså först på Verktyg och väljer Options (Inställningar?). I Options klickar du på fliken Composition (Brödtext?). Och där ser du till att ingen av de två stavningskontrollrutorna är ibockad. Klicka på OK.

 

Om du ändå skulle vilja sätta på stavningskontrollen för ett mejl du håller på att skriva så är det bara att göra det vid Spelling i Brödtextfönstret. Se min första skärmbild!

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...