Eskalering av privilegier i ett standardkonto, kan det ske och hur i så fall
Startad av
Pentti H, i Säkerhet - övrigt
-
Liknande Innehåll
-
Av Yoga
Hej,
Jag använder ej mitt adminkonto i win10 av säkerhetsskäl, men börjar bli smått galen på att behöva fylla i mitt lösenord så fort jag ska installera (eller i vissa fall ens köra) program.
Finns det ngt mellanting? typ att man inte är inloggad som admin men slipper fylla i sitt lösenord/enbart behöver klicka i ngn typ ruta vid varje tillfälle?
Mvh Yoga
-
Av Cecilia
IDG har idag en artikel som varnar för vissa annonsblockerare som i bakgrunden har samlat in användardata för att tjäna pengar. Det gäller dessa tillägg till Chrome:
AdRemover for Google Chrome uBlock Plus (Bluffkopia på legitimt tilläggsprogram) Adblock pro (Bluffkopia på legitimt tilläggsprogram) HD for Youtube Webutation
Även om ovanstående lista just gäller Chrome så finns ju risken för att även andra webbläsare kan vara drabbade av andra falska annonsblockerare. Det gäller att veta att det inte är uBlock Plus man ska ha men Adblock Plus.
Artikeln finns här: https://techworld.idg.se/2.2524/1.701201/chrome-annonsblockerare
-
Av Mathias G
Vilket är bäst att använda som lösenords hanterare?
Last Pass eller 1Passoword?
/Mathias
-
Av pinglan100
Hej.
Jag undrar vilket virusprogram ni rekomenderar.
Windows Defender som följer med Windows 10 eller FSecure ????
Tack på förhand.
-
Av ERJ
Jag har Windows 10. Där finns ju Windows Defender, som väl är ett antivirusprogram. Jag har ändå installerat AVG Antivirus. Behövs det eller kan jag avinstallera AVG Antivirus och ändå vara lika säker på mitt virusskydd genom Windows Defender?
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
Aktuella jobb
- Senior C#-utvecklare till Hjärt-LungfondenStockholm (Län)
- Frontend-utvecklare med fokus på React till Hjärt-LungfondenStockholm (Län)
- Riksbanken söker IT-säkerhetsarkitekt och SOC-ansvarigStockholm (Län)
- Riksbanken söker testmanager med inriktning mot cybersäkerhetStockholm (Län)
- Frontend DeveloperStockholm, Stockholm , Sweden
- Senior C#-utvecklare till Hjärt-Lungfonden