Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spela in på CD-skiva


Torparen
 Share

Rekommendera Poster

22 timmar sedan, skrev Torparen:

Att dra filen till datorn CD-spelare har jag gjort många många gånger. Har skrivit och berättat att filen funkar på datorns CD-spelare. Men i den sep. CD-spelaren tji. Det jag nu håller på med är att bränna filen men har ej fått det att funka. Det är så att jag lyckas ej bränna för det går ej att dra filen enligt infon.

 

Jo, det är konstaterat, men hur tänker du komma vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev ChristerE:

 

Jo, det är konstaterat, men hur tänker du komma vidare?

Jag ger nu upp.?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, skrev Torparen:

Jag ger nu upp.?

Vilket brännarprogram använder du, om du använder Windows inbyggda så borde du testa ett annat t.ex. det som jag rekommenderade tidigare CDBurnerXP som utöver att det är gratis är ett svenskt program som är mycket bra 

sådant, så om du inte har gett upp helt så testa det  https://cdburnerxp.se/sv/download

 

HANS

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Hanse:

Vilket brännarprogram använder du, om du använder Windows inbyggda så borde du testa ett annat t.ex. det som jag rekommenderade tidigare CDBurnerXP som utöver att det är gratis är ett svenskt program som är mycket bra 

sådant, så om du inte har gett upp helt så testa det  https://cdburnerxp.se/sv/download

 

HANS

Tack hans för ditt tips., Jag tillhör den åldersgrupp, 80+, som inte kan engelska.:thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, skrev Torparen:

Tack hans för ditt tips., Jag tillhör den åldersgrupp, 80+, som inte kan engelska.:thumbsup:

 

Jag är själv 78 och tycker inte att det är speciellt gammalt, jag känner mig ung och skröplig, men kan engelska

hjälpligt vid vid problem så finns Google översätt både i mobilen & datorn som kan översätta enstaka ord eller 

hela sidor

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag skrev i tidigare inlägg så kan man välja svenska i cdburnerxp. vid installation.

 

Jag skulle prova att lägga till många fler filer på skivan om du har,  .text .exe .jpg vad som helst som kan brännas på en dataskiva, CD-spelaren kommer att strunta i dessa filer.

 

Eller om du har en vanlig musik CD som du kan göra om(konvertera) till .mp3 och lägga till + din tal .mp3 fil.

Finns flera gratisprogram som fixar detta åt dig.

 

Vet för många år sen att bara en enstaka liten fil kan ge problem för vissa spelare även dator att läsa in för hade problem med någon enstaka .zip fil som var små och då krånglade det för mig.

 

Ha en bra helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta CdburnerXP klicka på kugghjulet nederst på översta bilden sedan väljer du språk    

(select language) byt till svenska och startar om programmet

 

HANS

CDBURNERXP.PNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja du Hans trots all din hjälp får jag ej till det. Som vanlig går det att bränna skivan och lyssna på den i datorn. Men från CD-spelaren fortfarande tji. Jag har skrivit till forumet om mitt problem återstår och se om jag får ytterligare hjälp-

MVH

Lennart  :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Cecilia:

Har du lyckats få CDBurnerXP på svenska?

JAAAAAAA!!!!!:thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det har jag. Nu har jag hittat en möjlighet att beställa en skiva, med liknande program som de jag försökt spela in.

Om du eller någon annan vill ha en fil av de jag "brottats" med kan jag sända denna via mail, går ej att lägga in den på forums svaret.

Nu stänger jag för i afton. :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Torparen:

Om du eller någon annan vill ha en fil av de jag "brottats" med kan jag sända denna via mail

 

Håller du på med fildelning, Torparen? ?

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej du får läsa tidig trådar. Jag försöker ladda in filer till en CD.spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev Torparen:

Nej du får läsa tidig trådar. Jag försöker ladda in filer till en CD.spelare.

Det @Thirteen menar är att det kan vara olämpligt att till utomstående skicka filer som man normalt har betalat för.

Jag har för mig att du betalat för kursen och att det i kursen ingick några ljudfiler. Om man sprider dessa ljudfiler öppet riskerar de som skapat dem att förlora intäkter. Se eforums regel 9

 

Dock tolkar jag även @Thirteen,s smiley som att det inte var så allvarligt menat, inga pekpinnar där alltså och inga från mig heller i detta svar, bara ett förtydligande. Jag tror att din avsikt med att skicka en fil var att andra skulle kunna testa att bränna den men med stor sannolikhet skulle alla andra lyckas med detta och det hjälper ju inte dig mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, skrev Mikael63:

Det @Thirteen menar är att det kan vara olämpligt att till utomstående skicka filer som man normalt har betalat för.

Jag har för mig att du betalat för kursen och att det i kursen ingick några ljudfiler. Om man sprider dessa ljudfiler öppet riskerar de som skapat dem att förlora intäkter. Se eforums regel 9

 

Dock tolkar jag även @Thirteen,s smiley som att det inte var så allvarligt menat, inga pekpinnar där alltså och inga från mig heller i detta svar, bara ett förtydligande. Jag tror att din avsikt med att skicka en fil var att andra skulle kunna testa att bränna den men med stor sannolikhet skulle alla andra lyckas med detta och det hjälper ju inte dig mycket.

Min tanke var som du nämner  Jag tror att din avsikt med att skicka en fil var att andra skulle kunna testa att bränna den men med stor sannolikhet skulle alla andra lyckas med detta och det hjälper ju inte dig mycket.

"Hjälper inte dig mycket" jamen jag kanske kan få ett nytt tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor är den minsta av filerna som du har problem med, storleken får fram genom att högerklicka och välja

egenskaper eller bara lägga muspekaren mot filen

 

HANS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Torparen! Att utifrån, dvs från Eforum, lista ut vad du gör för fel är inte lätt. Kan du inte be din fru försöka bränna filen enligt instruktionerna i CDBurnerXP?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hanse  Filens storlek är 79 byte. mbgtmari: menar du allvar eller vill du vara rolig??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Torparen:

Hanse  Filens storlek är 79 byte. 

Det verkar vara en tom fil 79 byte är ju nära noll, men skicka den till mig via ett privat memo, så skall jag titta på den, eller gärna en fil som är på några 100 kb om du har det

 

HANS

Redigerad av Hanse
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Det är klart jag menar allvar. Jag ser inget roligt i det.

Varför tror du att min hustru klarar av det inte jag klarar av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, skrev Torparen:

Varför tror du att min hustru klarar av det inte jag klarar av.

 

Titta i forumet så ser du att vi alla är bra på olika saker. Samma gäller i familjer, i släkten, bekantskapskretsen eller på t ex jobbet. Varför skulle inte det också gälla er två?
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, skrev Hanse:

Det verkar vara en tom fil 79 byte är ju nära noll

Ljudfilerna som @Torparen länkat till i tidigare inlägg är på ca 18 MB vardera.

Min gissning är att det är en genväg/länk till dessa filer som @Torparen försöker bränna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...