Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbkontohanterare äter all min cpu?


.M
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en Surface 3 och efter att ha uppdaterat till senaste Windows 10 (1903) så mer eller mindre låser sig datorn när jag startar Film&TV. Någon tjänst som heter "Värd för tjänst: Webbkontohanterare" äter all cpu den kan få, just nu är den uppe i 98,4% och den tar verkligen all cpu den kan få. Ibland sjunker det lite, men bara för att någon annan process behöver cpu. Jag har inte hittat någon lösning på detta än och hoppas att någon här kanske kan bidra med något.

 

Jag tror att Webbkontohanterare heter Token broker på engelska.

 

Det jar försökt med hittills är att återställa Film&TV appen, samt felsöka Windows Store appar, men inget har hjälpt.

 

Jag har även en stationär dator med samma windows-version. Kör jag igång Film&TV på den så tar samma process 0% cpu och 2,9mb minne.

Redigerad av .M
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev .M:

Jag tror att Webbkontohanterare heter Token broker på engelska.

Webbkontohanterare bli Web Account Manager på engelska, men det interna tjänstenamnet verkar vara ToeknBroker.

 

2 timmar sedan, skrev .M:

Det jar försökt med hittills är att återställa Film&TV appen, samt felsöka Windows Store appar, men inget har hjälpt.

Har du sett den här tråden?

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-performance/tokenbroker-services-causes-high-cpu-utilization/39f4a0cc-e974-4777-8a1c-a68a3b524be7

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försiktigt optimistisk, efter senaste uppdateringen som kom förra veckan så verkar problemet ha löst sig. Inte helt hundra på att det inte kommer komma tillbaka än, men som sagt, försiktigt optimistisk.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...