Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

... hmmmm? Hmmmm!!!


Solspindeln
 Share

Rekommendera Poster

Det är "erbjudanden..." som detta som kan skapa... "en lätt förvirring" eftersom det är Klassisk IDIOTI...!

Men eftersom pappershållaren på toaletten kan vara uppkopplad, så är det nog i sin ordning...

Vore det inte för att alla slutsummor, till slut, betalas av Moder Jord skulle jag inte ens ha sett det...

Nu kaaan detta kanske uppfattas som reklam

... det är det inte

https://seb.se/media/ny-tjanst-visar-information-fran-alla-dina-banker-i-en-app?cmpid=native_app_ad_x_aggregering1

 

Det är den här typen av "erbjudanden..." från kända håll, som gör att vi mediokra, känner oss som raketforskare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt upp tid dig som du vill nyttja det.

Det krävs att du ger ett medgivande i den bank som "äger" uppgifterna och den bank/verksamhet som ska använda dem får det. Du kan även närsomhelst dra tillbaka det.

 

Men visst, det blir en öppning till att ge mindre noga beräknade organisationer tillgång till dina data. Allt är upp till användaren och systemet, att ha kunskap.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nyttan av appen övertygar inte.

 

Det är bara så, att vissa bilder, dokument och handlingar bär jag helt enkelt inte med mig.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...det är samtidigt en Gudomlig Gåva! och "förbannelse" att ha utvecklad empati, man Känner även för helt okända Människor. Bara att lägga ett fokus på "något" så kommer 4D filmerna (lika svårt som att förklara huvudvärk för någon som inte haft migrän). Med erfarenhetens Visa Väsen, ~seer~ jag hur det kommer att finnas personer som tycker att denna app vore en fördel... summan "blir" som att investera i Cryptovaluta hos nån grottlevande individ...

 

Vad är det Enklaste? -Att ge goda råd. Vad är det svåraste? -Att känna sig själv.

Så jag dristar mig till det enklaste: Lära sig att :thumbsup:SKRATTA!:thumbsup: åt allt "elände...", det kommer att underlätta...

 

Meeeen det är bara på ett personligt plan, tingens ordning, är bra eller dåliga, vad vet man i dess förlängning?

EGENTLIGEN?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. 4D filmer så är det inte filmen som är i fyra dimensioner, utan det där är ett rent säljargument för någonting helt annat.

En bio-besökares upplevelse i form rörliga stolar ibland kan det vara dofter,  andra effekter som kan finnas i stolen är luftstrålar, vattenstrålar, ben- och rygg kittling. De effekter som kan finnas runt om i själva biosalongen är luftbubblor, regn, rök, åska och lukter. 

Man paketerar denna extravaganta upplevelse i biosalongen och kallar det för 4-D (fyra dimensioners) film.

Fullständigt korkat namn

 

Inget kan vara längre ifrån fysiken lagar och vedertagna uttryck sedan långt tidigare när det gäller att beskriva dom olika dimensionerna rent matematiskt - eftersom ingen från en 3-dimensionell värld kan erfara en sk. äkta 4:e dimension eftersom vi lever och är fast i en 3-dimensionell värld.

 

Cosmos - Carl Sagan - 4th Dimension

 

 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

Carl Sagan GILLAS! och som han säger: Vi är "fångade" i 3 dimensioner...

Ha!Ha!... "men"... kan UPPLEVA 4 dimensioner (bara att titta i plånboken, så erfars att något förändras).

Mitt språkval mellan 4 och 5 dimensionen, föll på 4:de. Det är mer hanterligt för mig... vill jú försöka uppnå Nån sorts "förståelse"....

(sic!) Avreagera dig! Ja,a... på flera sätt och vis är det dé jag gör...

 

Trots mina FÖRSÖK att hålla en tråd "nerkokad" (bank-appen) så kommer nästan alltid den -Omvända trattens princip-  in i bilden, det börjar spreta... sååå... let it spread:la!

"Rykten gör gällande" att Jorden (vi med den?) går in i den 5:te Dimensionen... vad som VERKLIGEN ÄR beror sig på betraktarens "utgångspunkt"! Det är när något är fångat i kuben som beskrivningar tar fart, och det med All Rätt och personlig SKYLDIGHET.

Den PRAKTISKA Filosofin är ett vasst verktyg för att expandera den kuben.

Sen kommer "dilemmat"... när det sökta undandrar sig beskrivning... och det ovetbara hägrar... stavas NO! NO!

Det kan bli det största misstag man kan göra... fångas i en Illusion och missa NU!

Hmm... nu tenderar tangentbordet att vilja leva ett "eget liv"... meeen Vis? (vanligt Bondförnuft!) av vis(s) erfarenhet så drar jag sträck - sätter punkt - avslutarrr - skrinlägger...

 

ps. "mitt Norra Öra hör att "någon" säger: -Vilken rappakalja...

så använd ett annat ord, men tänk på ForumReglerna! Ha!Ha! ds.

 

Not: Bilden är beskuren för att inte göra reklam (ej läst) men GILLAR Titeln!!!617322101_KomihgattdurHR.jpg.be638db09450a2affe062d55dbf366d9.jpg

 

 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...