Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Facebook


K Olagus
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Letade bland de olika ämnena och kunde inte finna något som handlar om sociala medier i allmänhet och Facebook i synnerhet. Så jag placerar min fråga här, så får den som administrerar tillrättavisa mig/flytta frågan.
1/ Jag har upplevt problem att ladda Facebook de senaste veckorna. Fliken - jag använder dator och Edge i W10 - gråas ut och vill uppdateras vilket tar tid. Detta sker nästan bara vid inloggning. Om man som jag har en privat sida, en fotosida och startsidan på gång samtidigt (3 flikar alltså), så kan det ta tid att ladda. Vad kan detta bero på? Är det dags att byta webbläsare eller är det ett Facebookproblem?

 

2/ Rör också Facebook, fast då i mobil. Har två Sony och således Android. Uppdaterar alltid appar och rensar cache, startar om osv vid problem. Problemet här är att jag då och då, på båda mina mobiler, inte kan se rörliga inlägg. Dvs videos och liknande. Det blir bara en vit ruta. Klickar jag i rutan så blir den svart. Någon gång då och då har jag gått till källan, den som delat videon, och då kunnat se den. Men det ska man väl inte behöva göra? Jag vill kunna se direkt i flödet. Något jag kan göra åt detta fenomen?

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev K Olagus:

Letade bland de olika ämnena och kunde inte finna något som handlar om sociala medier i allmänhet och Facebook i synnerhet. Så jag placerar min fråga här, så får den som administrerar tillrättavisa mig/flytta frågan.

Inte någon tillrättavisning för det är verkligen inte så lätt att veta men frågor som gäller webbplatser, t ex Facebook, brukar höra hemma i forumet Internet - övrigt så hit har jag nu flyttat ditt ämne.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Lasse "newbie" Johansson

Vad beträffar fråga 1. Har du testat andra webläsare? Använder själv aldrig Edge men kör Win 10 Pro och använder av gammal vana Firefox.

 

Fråga 2. Har en Samsung Galaxy S6 (utan SIM-kort) och jag har aldrig märkt de problem du nämner när jag kör via min fastighets WiFi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...