Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Epostadresser


TomV
 Share

Rekommendera Poster

I samband med flytt kommer jag inte längre att ha tillgång till den operatörsberoende epostadress som jag oftast använt i många år.

Som alternativ använder jag en gmailadress.

Det finns ju andra operatörsoberoende alternativ och jag funderar på om något av de andra kan vara ett bättre val.

Vilka är gratisalternativen till gmail och vilka fördelar/nackdelar har de?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I princip allting som är gratis betalar man på något sätt, inte sällan integriteten. De jag skulle använda om jag inte hade betalat för en mailleverantör vore  Tuanota och Proton mail som skapats med tanke på användarens integritet. De betalande kunderna bekostar gratisanvändarna.
Nackdelen med dem är ifall man behöver ha mycket lagring. Proton Mail har 500MB och Tuanota 1GB.
En fördel förutom att de tar användarens integritet och säkerhet på allvar är att du kan kryptera emailen relativt enkelt.

Redigerad av Pentti H
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanliga mejlleverantörer är, förutom Gmail, Microsofts Outlook och Yahoo Mail. Fördelen med dem är väl att man slipper Googles spioneri. Som jag ser det är det bättre om man sprider ut kunskapen om sig själv på flera leverantörer i stället för att allt samlas på ett ställe och det är ju svårt att undvika alla Googles produkter, betydligt lättare att t ex låta bli att söka med Bing och Yahoo.

 

Gmail har en mycket bra filtrering av spam och åtminstone Outlooks lär vara bra men exakt hur det är med de andra två vet jag inte eftersom jag inte får spam på de kontona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...