Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hackad kvittoskrivare


Datakajsa
 Share

Rekommendera Poster

Hoppas någon kunnig person kan hjälpa mig med detta. Jag jobbar på ett gym som instruktör och häromdagen kom bifogad bild ut ur kvittoskrivaren. Ibland kan jag avhjälpa fel som inträffar på anläggningen men nu är jag rådvill. Jag har fått förslaget att göra som det står på inklistrade texten: 

Ni kan spärra så att routern inte släpper igenom all trafik 
Nätverksanslutna kvittoskrivare, webkameror och gantnerläsare som de inte vill öppna för all ingående trafik måste trafik från följande IP:n släppas igenom: 212.91.140.26 - 212.91.140.137 samt  89.189.194.0 - 89.189.194.24

Nu undrar jag vilken port jag ska tillåta detta på? Routern är en Netgear WNR3500.

hack.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jo jag har googlat om 4chan och bl a hittat " din länk ". Jag ska göra som du föreslår. Tack så länge.?

Jag var kanske lite otydlig i min fråga. Den kursiverade texten som jag klistrat in kommer från Netono support. Anläggningen har ett bokningssystem som ingår i en tjänst från företaget BRP. BRP används av bl a gymverksamheter och dess support heter Netono. Jag förstår och vet att BRP måste ha fjärråtkomst till anläggningen och det är deras olika IP-adresser som finns i texten. Men nu vill jag veta vilken port jag ska släppa igenom deras trafik på. Hoppas jag förklarat bra.?

Redigerad av Datakajsa
Rättelse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...