Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Martassen

Office 365 business och antal användare

Rekommendera Poster

Jag har Office 365 business och Project online professional på en dator som jag betalar årsvis. Båda är prenumerationer årsvis typ.   

Om jag köper ytterligare en dator längre fram kan jag då installera dessa även på den datorn?

Om jag förstått det rätt så kan jag ha Office 365 business på 5 datorer samtidigt utan att betala extra? 

Hur är det med Project online Professional? Också 5 datorer? 

Tack på förhand! 🙂

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Som alltid så svarar Microsoft bäst om sina produkter

"Förstå viktiga skillnader mellan hem- och företagsabonnemang"
https://support.office.com/sv-se/article/byta-från-office-365-för-hemanvändning-till-en-prenumeration-för-företag-9322ffb8-a35d-4407-8ebe-ed6ea0859b9f

"Här finns svar på vanliga frågor om Project, inklusive Project Online, Project Professional och Project Standard."

https://products.office.com/sv-se/project/microsoft-project-faq?rtc=1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Tackar!

jo jag kollade men hittade ej kring antal datorer. 

Jag har Office 365 business och det är samma som för företag. På själva administrationssidan  där jag ser installationer  och installerar har jag för mig att det står nånstans upp till 5 enheter för Office 365 business. 

På sista länken i inlägget ser jag att det står för Project online professional upp till 5 enheter. 

Då borde det ju vara upp till 5 samtida enheter(datorer) för både Office 365 business och Project online professional utan några extrakostnader!? 

Redigerad av Martassen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
14 timmar sedan, skrev Martassen:

Jag har Office 365 business och Project online professional på en dator som jag betalar årsvis. Båda är prenumerationer årsvis typ.   

Om jag köper ytterligare en dator längre fram kan jag då installera dessa även på den datorn?

Om jag förstått det rätt så kan jag ha Office 365 business på 5 datorer samtidigt utan att betala extra? 

Hur är det med Project online Professional? Också 5 datorer? 

Tack på förhand! 🙂

Stämmer, du kan använda denna licens på max 5 windows- enheter både för företag och privat.

Nyttjar själv en sådan licens, genom jobbet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Se bifogad bild som står in min Microsoft portal där jag installerar. Jag har installerat Office 365 business och Project online professional på 1 dator. 

Och i din sista länk står det Project online professional upp till 5 enheter.

B96790AC-C39E-4687-B911-23C1039372E8.jpeg

Redigerad av Martassen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
6 minuter sedan, skrev Laso:

Stämmer, du kan använda denna licens på max 5 windows- enheter både för företag och privat.

Nyttjar själv en sådan licens, genom jobbet.

Japp. Då är det väl samma stuk för Project online professional? Läste i sista länken och antar den infon är korrekt. 

Redigerad av Martassen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vår jobblicens är ett Office 365 ProPlus paket, men antar att det är samma typ av licensvillkor som för dessa övriga på denna nivå.

Jag loggar in på Office.com med mitt jobbkonto och kommer till en sida där jag kan välja att ladda hem hela paketet eller välja separat program.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
15 minuter sedan, skrev Laso:

Vår jobblicens är ett Office 365 ProPlus paket, men antar att det är samma typ av licensvillkor som för dessa övriga på denna nivå.

Jag loggar in på Office.com med mitt jobbkonto och kommer till en sida där jag kan välja att ladda hem hela paketet eller välja separat program.

Japp. Liknande som mig då.
Om man kör en version av Office 365 business så är det väl inga problem uppgradera till Propluspaket exempelvis? Inga planer nu dock.

Skype för företag verkar ej ingå i Office 365 business. Jag ser att jag har skype men det ingår väl i windows numera.

Redigerad av Martassen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Ser inne på microsofts sida där man ser vilken 365 man har och man kan köpa andra paket. Står "Byt Abbonemang".

Redigerad av Martassen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, tråden är något gammal, men skriver ändå:

Citat

Skype för företag verkar ej ingå i Office 365 business. Jag ser att jag har skype men det ingår väl i windows numera.

Skype för företag MS- Office 365 xxxx

https://www.microsoft.com/sv-se/microsoft-365/business/compare-more-office-365-for-business-plans?rtc=1&market=se

ingår - i olika delar samt olika versioner.

Krånglig tabell förvisso, men Skype för företag ingår i mer eller mindre omfattning.

Förövrigt kan du där se alla olika versioner av MS.Office 365

Nedan på sidan kan du läsa om Skype för företag: Skype för företag-funktioner

Mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skype ingår inte i det MS-Office 365 företagspaket jag använder inom jobbet, dom av oss på jobbet som nyttjar Skype använder den version som idag finns som standard i Windows 10, både Skype och Skype för företag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...