Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

gmail


MTW
 Share

Rekommendera Poster

Finns det ngn snäll semestersjäl som kan svara på några frågor angående gmail?

Kan man ha kvar outlook som mailbox 1 och gmail som mailbox 2? 

Går det att byta mailadressen på sitt gmail konto? Om inte kan man öppna ett till med annan mailadress?

Finns det någon telefonservice hos Google?

Jag har inte hittat ngt hos Google men jag är en ovan datoranvändare och vet inte var jag ska titta.

Finns det allmän rådgivning om pc via telefon någonstans?

Är otroligt tacksam för all hjälp jag kan få.

Med vänlig hälsning MTW

 

Redigerad av MTW
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man skriver Gmail hjälp i Googles sökruta får man upp det här

https://support.google.com/mail/?hl=sv#topic=7065107

Där svaras på vissa frågor när man klickat in sig på länkarna.

 

Telefonservice för att få hjälp med det man fått gratis av Google tror jag inte finns. Om du specificerar det du har problem med, efter att ha kollat länkarna i Gmail-hjälpen, kan du nog få hjälp i detta forum, för här finns det många som har Gmail. Jag har det inte.

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, skrev MTW:

Kan man ha kvar outlook som mailbox 1 och gmail som mailbox 2? 

Hur menar du. Du kan ha  hur många epostadresser som helst. Menar du att i ett program på din dator/telefon ska ha båda mailboxarna men separerade? Vad för program/app använder du?

10 timmar sedan, skrev MTW:

Går det att byta mailadressen på sitt gmail konto? Om inte kan man öppna ett till med annan mailadress?

Nej, går inte att ändra. Inga problem att skapa en, två, massor med nya e-postadresser.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, skrev Monshi:

Hur menar du. Du kan ha  hur många epostadresser som helst. Menar du att i ett program på din dator/telefon ska ha båda mailboxarna men separerade? Vad för program/app använder du?

Nej, går inte att ändra. Inga problem att skapa en, två, massor med nya e-postadresser.

 

 

Jag har Windows 10 home i datorn där jag har mail i outlook. vill gärna behålla det för jag har massor av mail att gå igenom. Har skaffat mig en ny mobiltel (ej uppstartad). Startade ett gmailkonto på datorn. Ska ladda ner gmail på mobilen nu men är orolig att  jag får över all min mail på telefonen. Det vill jag inte.

Eftersom det inte går att byta mailadressen på gkontot  vill jag skaffa mig en till mailadress som liknar den jag har på outkook. Shit Jag har så mycket att lära mig. Skulle behöva gå på kurs. Ni kunniga på det här forumet är så fantastiska som delar med er med er kunskap. jag är så tacksam : ))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk bara på att om du har en inarbetat adress som dina vänner känner till tar det lång tid innan de alla kommer över till din nya.

 

Om du på datorn har din epost i Windows epostklient, eller i Outlook, går det utmärkt att hämta från gmail eller annan e-postoperatör i det programmet.

Poängen med tjänst som gmail är att man har alla mail överallt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...