Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med en samsung a40


couchboy
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Som rubriken lyder så här jag problem med min samsung a40. Problemet är att skärmen tänds och lyser under samtal. Vilket innebär att den öppnar program. Avslutar samtalet å massa grejer. Problemet började efter en systemuppdatering. Dock funkar den sporadvis typ 5 min. Fick göra en bevisfilm till samsung support som påstod att inget var fel. Dom har installerat om telefonen, bytt mainboard och fingeravtryck sensor på den men problemet kvarstår. Har sett på engelska forum att folk med samma modell upplevt samma problem och som också börja för några veckor sen. Nån som har nåt råd vad man kan göra. Vart på service 2 gånger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev couchboy:

att folk med samma modell upplevt samma problem och som också börja för några veckor sen.

Då kommer kanske Samsung med en uppdatering snart, trots att det "inte är något fel."

Att program öppnas, samtalet avslutas mm beror väl på att skärmen är "igång" och att örat, kinden kommer åt det som finns på skärmen?

Alltså att problemet "bara" är att skärmen inte släcks?

 

Använd headset.

 

Testa annan "dialer", om det är möjligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar!

Jo precis skärmen går ju igång och jag kommer därmed åt massa grejer när jag sätter den mot örat. den funkar ofta ett tag och blir svart men sen tänds den även fast jag inte ändrat position utan håller den stilla mot örat. ibland vill den slockna igen om jag tar bort från örat å sen har tillbaks den men ibland reagerar den inte alls. har google sökt lite och hittat i engelska forum folk som började få liknande problem för nåra veckor sen. men på samsung support sa dom att dom inte fått in telefoner med samma problem tidigare.

 

Vill helst inte använda headset.. då jag lämnat in den 3 gånger ska den skickas in till samsung för eventuell reklamation. får se hur det går. skulle ta 2-3 veckor för beslut. får jag tillbaka den ska jag prova annan dialer. hur hittar man en sån isf? å vilken ska man använda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...