-
Liknande Innehåll
-
Av Automan
Hej!
Min dotter vill köpa en app i Google Play, men hon är för ung för att ha eget Visa/MasterCard. Tänkte lösa det genom att köpa ett Google Play card åt henne med ett belopp som hon kan lösa in. Har gjort detta tidigare genom att köpa kortet på ICA och sedan har hon kunnat lösa in det. Tyvärr verkar det antingen vara slut eller så säljs dessa kort inte i butik längre. Har kollat på ICA, Willys, Telia, GameShop, Kjell & Company, Clas Ohlson, El Giganten, Net On Net men antingen är det slut eller så säljer de dem inte.
Ok, tänkte jag, det borde gå att köpa online som så mycket annat. Google har en hjälpsida som tyvärr inte löser mitt problem. Om jag går på de sidan där det säljs online tar det stopp för jag bort inte i USA. Paypal har en tjänst för att köpa online, men beställningen går bara att göra om man har sitt konto registrerat i USA.
Kollade även på Livekort.se men deras kort säljs bara i valutan USD eller EUR och fungerar därför inte i Sverige.
Det verkar som att det går inte att köpa ett Google Play kort online för att de bort det som en gåva till en annan person om landet är Sverige. Finland ska visst fungera, men det hjälper inte mig.
Tacksam om någon här har något tips att komma med för att kunna genomföra detta. Ett alternativ är att vänta tills ICA eller någon annan får in dessa kort, men det är år 2020 och borde inte vara något problem att köpa ett kort online för att lösa in det i Google Play även om man råkar bo i Sverige.
-
Av Plaincollar
Jag använder VPN (Open VPN-protkollet) via en av de större VPN leverantörerna. När jag fick problem med ip-adressen kontaktade jag deras support som informerade mig att att det var förknippat med vissa brister att ha Google som browser/sökmotor då Google skapat en mängd bakdörrar. I synnerhet om man är inloggad på Google.
"We didn't say that Google won't work with VPN, but they are gatheingr data a bit differently, by using local connection information, not IP.
A VPN will offer to you protection and privacy by masking your IP, this is why I recommended to always clear cookies or just use another browser in incognito mode when you use the VPN and, this is very important, make sure that YOU ARE NOT LOGGED IN on the browser with your Google account".
Om jag är på Google utan inloggning, konstant coocie-rensad, incognito mode och starar Google Maps (VPN aktivt) är markören på kartan placerad i min stadsdel! trots att servern jag är uppkopplad till ligger i ett annat land. "Use another browser..."🙄 Kan jag inte Googla när VPN är aktivt?
Om jag sedan ansluter min android till samma VPN (som by default har Google resp Chrome med Kontakter, Gmail, G Play etc ), hur fungerar i sådana fall säkerheten med VPN? Samma konton är ju anslutna till min pc?
Någon som kan förklara hur det hela går ihop?
Tack på förhand//Plaincollar
-
Av Anders Wahlund
Jag har tagit några foton med platstagg (GPS-tagg) de koordinater som finns med i filen lyckas jag inte hitta något koordinatsystem till.
Hur kan man utläsa eller se på en kartbild var bilderna är tagna?
-
Av DePhaz
God kväll.
Jag hoppas att jag kan vara med i denna avdelningen. Ämnet är ju snarlikt men inte riktigt nära.
I vart fall så fick jag installerat en ny bilstereo i helgen. Vi är inte riktigt klara ännu, jag och kollegan men vi ska ta ett rece på fredag också. Under tiden så har jag lite frågor och jag får ställa dem här då det inte följde med någon bra instruktionsbok.
#1. Jag har självständigt listat ut att webbläsaren (Chrome) behöver internetdelning från min telefon för att fungera. OK, det kan jag fixa men vad ska jag skriva in för lösenord? Min Andoid telefon har ju mobildata via Telia också förutom WiFi.
#2. GPS funktionen fungerar inte och den ber mig att kontrollera min internetanslutning. Jag antager att detta beror på att något behövs laddas ner men kostar det något? Och GPS ska väl fungera utan internetförbindelse?
#3. Hur gör man egentligen när man använder telefonen? har parkopplat min telefon via blåtand men räcker denna förbindelse?
Några små frågor här. För er är det kanske självklarheter men jag är van vid bilstereo utan GPS och liknande funktioner. Visst, apparaten jag bytte ut hade telefon men jag använde aldrig den.
-
Av Yoga
Hej,
Jag laddade upp foto för backup till google drive med googles app "säkerhetskopiering" för ändamålet. Inställning valdes för att kunna ladda upp oändligt med foton/ngt lägre upplösning (se #2 i bifogat bild). Sedan startade jag uppladdningen på c:a 10.000 foton.
Dock fylls mitt utrymme på google drive trots att bilderna inte ska ta upp ngn plats ("gratis obegränsat lagringsutrymme" kallar ju google detta för).
När jag spanar på webben i google foto (#1) så är valet där inte synkat med det man väljer i appen för uppladdning, dessutom så har bilderna även dykt upp i google foto trots att jag inte valt detta i appen (#3) då jag laddade upp allting.
Har ngn möjligtvis ngn idé om vad som är felet här? alternativt om ngn har tips på hur man får support från google
Mvh Yoga
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Cloud Solution Architect (Azure) till VisolitSolna (Kommun), Stockholm
- Projektledare inom IT som stöd för att utveckla bättre matvanor och säkrare livsmedelUppsala (Län)
- Handläggare för jaktkorts- och jägarexamensregistrenStockholm (Län), Östersund (Kommun), Jämtland
- Regional Sales Manager, B2BGöteborg (Kommun), Västra Götaland
- Systemutvecklare till avdelningen It-utvecklingStockholm (Län)
- Cloud Solution Architect (Azure) till Visolit