-
Liknande Innehåll
-
Av Hansvz
Använder Chromecast i olika sammanhang för att visa dokument och liknande på väggen via projektor från min bärbara dator. Plötsligt hittas inga enheter när jag i Chromeemenyn klickar på Casta. Har provat på olika Chromecast på olika ställen. Har inga problem med min stationära dator och inte heller via Googlehome-appen i min mobil eller platta. Har också provat att installera om Google Chrome.
-
Av Fredrik_
Någon som upplevt problem med dålig bild på netflix när man streamar via chromecast?
Funkar klockrent med SVT, Youtube och Viaplay men inte med netflix. Netflix funkar hur bra som helst på dator och mobil.
Har på gått några dagar och jag har försökt med det jag kan komma, på, till och med kontakta netflix support.
-
Av brgizmo
Hej. Jag försöker att koppla upp mig till annan dator i mitt nätverk men det fungerar inte. Det kommer upp att slå in nätverksautentiseringsuppgifter.? Vad skall här stå?
Har testat med mitt inloggningsnamn och lösen och det är fel har även testat med datornamn går inte och jag är administarator på båda datorerna. Kör Windows10 och ser datorn jag försöker koppla mig till under nätverk, har jag missa någott?
Tacksam för hjälp, mina datorkunskaper är för dåliga för att jag skall lösa det på egen hand.
-
Av sabelstrom
Hej.
Jag har köpt mig Devolo dLAN 1200+ WiFi ac Starter Kit.
Jag litar inte på att den har kontakt med internet hela tiden då jag ibland upplever att jag inte kan öppna webbplatser.
Tänkte jag skulle prova detta innan min ånger rätt går ut.
Det är oacceptabelt att betala 1600kr om den inte kan hålla uppe nätet.
Så det jag undrar är om det finns någon Android app som kan hålla koll på uptime eller vad man nu ska kalla det.
Så kan antingen min platta eller min extra mobil ligga och logga detta.
Räcker ju med en app som pingar en webbplats var 5 sekund eller något och loggar det när det sker förändringar.
-
Av Jan A
Efter ca ett års användning har min chromecast börjat visa helt svart bild efter ca 15 min, ljudet finns kvar. Omstart löser problemet, men det blir lite segt att göra det en gång i kvarten... Har provat i en annan tv, samma problem. Jag har även fabriksåterställt med knappen på Chromecasten. Några tips?
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
-
Aktuella jobb
- Systemutvecklare till RiksdagsförvaltningenStockholm (Län)
- ServiceNow Software EngineerStockholm (Län)
- Systemutvecklare till avdelningen It-utvecklingStockholm (Län)
- Identity & Access Management ArchitectStockholm (Län)
- Salesforce Technical ArchitectStockholm, Gothenburg or Malmo
- Systemutvecklare till Riksdagsförvaltningen