Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung CLX 3300


Torparen
 Share

Go to solution Solved by Hanse,

Rekommendera Poster

Har fått papperstrassel, pappret har fastnat. Jag ser det och kan ta tag i det, men det sitter fast. Hur får jag loss det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för dina tips men pappret sitter fast jag ser det från baksida da luckan är öppen, men tji.

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Hans

Tack för ditt tips normalt skulle det lösa problemet. I detta fal sitter papperet fast, jag ser det men kan inte få loss det.

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag ev. skall byta skrivare, vad är skillnaden mellan bläck och laser. För länge sedan hade jag en bläckstråleskrivare, problemet var om den stod i vila längre tid torka bläcket. Någon som har synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Numera finns bläckstråleskrivare som utrustade med tank istället för patroner, som tydligen inte torkar ihop lika lätt, och dessutom blir det billigare utskrifter, men skrivarna är dyrare än dom med patroner, för tillverkarna tjänar ju inte så mycket på bläcket nu som dom gjorde patronerna, här kommer några länkar

 

https://www.epson.se/for-home/ecotank

 

https://www.canon.se/printers/refillable-ink-tank-printers/

 

https://www.netonnet.se/art/dator-surfplatta/skrivare-scanner/blackstraleskrivare/hp-smart-tank-457/1005929.8938/

 

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/skrivare-och-tillbehor/HPST455WL/hp-smart-tank-wireless-455-aio-blackstraleskrivare-farg

 

Epson har hållit på några år längre än dom andra denna typ av skrivare, och har större antal modeller, skulle gärna köpt en själv men min nuvarande är bara 2 år så det får vänta

 

HANS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, skrev Torparen:

Hej Hans

Tack för ditt tips normalt skulle det lösa problemet. I detta fal sitter papperet fast, jag ser det men kan inte få loss det.

?

har kollat dessa 2 tips på länken dom visar du kan öppna skrivaren mer för att komma åt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit in på El-Gigantens sida dom har en skrivare "Epson Expression Photo xpr 8505.

Vad tror du om denna? Varför El-Giganten? Jo jag bor i Hjältevad har inte så mycket att välja på.

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Torparen:

Jag har varit in på El-Gigantens sida dom har en skrivare "Epson Expression Photo xpr 8505.

Vad tror du om denna? Varför El-Giganten? Jo jag bor i Hjältevad har inte så mycket att välja på.

Lennart

Tänk på färgpatronerna normalt bara är ungefär halvfulla när man köper ny skrivare och det sitter 6 st i denna skrivare, men skall du skriva foton så skall du köpa den som du har kollat in, det ju en skrivare för foto och dokument

HANS

 

Epson bläckpatroner Claria Photo HD 378XL Multipack

Varukod: C13T37984020   ORIGINALPATRONER KOSTAR 1549:- för en sexpack hos Elgiganten

Epson bläckpatroner Claria Photo HD 378XL Multipack1 549:-
Påfyllning till Epson med ecotank 159:- för varje färg som dessutom räcker i minst i ett par år om du skriver ut normala mängder eftersom du tänker på intorkning så skriver antagligen inte ut så mycket.
Elgiganten har flera modeller av Epson Ecotank
                                                                                                                                                            
Redigerad av Hanse
RÄTTELSE
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju svart som skrivs ut Kan man köpa enbart svart eller måste man köpa hela paketet med 6 tuber?

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Alla patroner måste sitta i och det måste vara färg i dom annars startar inte utskriften, skall du bara skriva ut text svart & vitt och gråskala, och inga färgutskrifter så är det bättre att köpa en Laserskrivare som bara har en svart toner (monokrom) det blir billigast också

 

HANS

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...