Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google Play-tjänster kraschar gång på gång


torpet12
 Share

Rekommendera Poster

Hej

Skaffade en Moto g7 nyligen och efter ett par veckors användning får jag nu ovanstående budskap som hindrar vidare användning. Vad göra?

Tar tacksamt emot alla förslag och tips.

 

Redigerad av torpet12
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, skrev torpet12:

Skaffade en Moto g7 nyligen och efter ett par veckors användning får jag nu ovanstående budskap som hindrar vidare användning.

 

Och vad bestod detta budskap av? Glömde du bifoga det, eller försvann det med din redigering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lade budskapet som rubrik. Om den försvann någonstans så lyder den "Google Play-tjänster kraschar gång på gång".

F.ö. har jag, som bara är inne på detta forum någon gång om året, problem med att jag för varje gång måste begära ett nytt lösenord. Lite jobbigt när man redan har problem. Denna gång krävdes nya lösen 2 ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa:

Gå in till inställningar för appar.

Välj "Avinstallera Google Play Tjänster".

Du får fråga om att återställa till fabriksversionen, svara ja. (Den går inte avinstallera helt)

Efter en stund vill appen uppdatera sig - låt den göra det.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller bara rensa data/cache för play-tjänsten och kanske även övriga Google-tjänster som hör ihop med play-butiken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Google play tjänster har försvunnit från min Samsung J7 Prime. Då kan jag förstås inte avinstallera den eller rensa cache. När jag försöker öppna gmail får jag anmodan att lägga till ett konto och när jag försöker med det säger maskinen att gmail inte kan köras utan Google play-tjänster och dessa uppdateras för närvarande.

Det har den gjort i flera veckor nu....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev Boj:

Google play tjänster har försvunnit från min Samsung J7 Prime. Då kan jag förstås inte avinstallera den eller rensa cache.

Nej det är klart att du inte kan. Här står det vad du kan göra

https://www.hardreset.info/devices/samsung/samsung-galaxy-j7-prime/faq/tips-tricks/what-to-do-when-google-play-does-not-function-properly/

I värsta fall får det bli fabriksåterställning: "7. Factory Data Reset - the most drastic option but it guarantees almost 100% efficency."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...