Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Drivrutiner till laptop 'HP ProBook 4520s'


dosman
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

Blåste bort fabriksåterställningspartitionen för en tid sedan på rubricerade dator, så nu står jag där med min tvättade hals beträffande saknade drivrutiner efter återbörd av OS.

 

Jo, jag vet att man ska gå till tillverkarens hemsida och där problemfritt ladda ned drivrutiner, så inga pekpinnar tack! Men jag hittar bara kommersiellt skräp som 'Driver ToolkitInstaller', vilken söker igenom datorn, hittar saknade drivisar, och sedan hänvisar till registrering och betalning för att installera dem! Så fasiken heller!

 

Därför efterlyser jag person(er) på eforum som kan vara behjälplig(a) med konkret länk till en 'offline' genuin installationsfil. En sådan som käcka fabriksinstallatörer en gång använde vid tillverkning av datorn. OS är 'Windows7 Sp1'.

 

Enhetshanteraren.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Så vitt jag kan se listar HP många drivrutiner för den datorn och Windows 7.

https://support.hp.com/se-sv/drivers/selfservice/hp-probook-4520s-notebook-pc/4145198

Börja med att installera Kretsuppsättning (Intel Chipset Installation Utility).

 

Kanske HP Advisor (under Programvara - Lösningar) hjälpa dig också med att hitta rätt drivrutiner (jag vet inte vad den ger råd om).

 

un2420 verkar vara samma sak som Qualcomm Gobi2000 Drivers vilket finns i listan med drivrutiner.

 

När det gäller vad okända enheter är så dubbelklicka på en sådan, välj fliken Information och sen Maskinvaru-ID. Det längsta "Värde" som listas kan man söka på för att komma fram till vad det är för något och sen går man till HP-länken ovan och försöker hitta rätt drivrutin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för länken till HP, Cecilia, den fungerade. Men när HP höll på att undersöka min dator gick modemhastigheten ned till 0 byte/s. Efter en kvarts väntan avslutade jag. Samtidigt besked från Microsoft: "0 dagar kvar till aktiveringen av Windows7". Återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter lärorik och omtumlande jakt på drivrutiner är alla utropstecken i Enhetshanteraren slutligen eliminerade! Bildbevis bifogas! Och naturligtvis har jag omedelbart skapat en återställningspunkt!

 

Tack till huvudmoderatorn Cecilia som ledde mig rätt.

Enhetshanteraren-OK.png

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...