Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

EForums mobila stylesheet


.M
 Share

Rekommendera Poster

Jag har ställt in i min mobils webbläsare att använda ett litet större typsnitt (kanske ett tecken på min ålder) men eforum verkar inte påverkas av det. Och när jag gräver lite så ser jag att man i stylesheet angivit 16px på ena stället, 13px på andra osv.

 

Det är inte speciellt flexibelt att hårdkoda in storlekar på det viset, utan det rekommenderade sättet är att använda en enhet som heter rem. En rem är lika med 16px, så det är ganska trivialt att ändra. Där man vill ha 16px, ange 1rem. vill man ha 13px ange 0.8125rem. Det kan verka lite knasigt, men gör man på det viset så kommer det skala korrekt sen när jag med min webbläsare anger en större storlek.

 

Men jag är inte bara gnällig, jag kan tänka mig att om ni lägger upp stylesheet på exempelvis github så kan jag fixa det själv och göra en pull-request så kan ni se om det blir bättre och uppdatera eforum, men utan att ni behöver göra jobbet.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej!

Lite sent svar. Jag hade missat detta innan sommaren och kom tillbaka nyligen.

@.M Jag håller med om att font-storleken nog är lite liten. På en dator är det enklare att ändra men i min mobilen verkar det också lite bökigare.
 
Temat vi använder är forummjukvarans egna tema men med en del justeringar och det är dom som utvecklat temat som satt storleken från början. Jag se se om det går att öka den och/eller ändra till rem istället px framöver.

Jag uppskattar att du kan tänka dig hjälpa till men hoppas jag kan fixa det själv istället! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har gjort några små ändringar för att öka textstorleken i inläggen bland nu i samband med senaste forumuppdateringen.


Hoppas det fungerar lite bättre.

/Felix

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...