Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Markering av inbäddade länkar - otydligt


Flyfisherman
 Share

Go to solution Solved by felix,

Rekommendera Poster

Flyfisherman

Återigen har Eforum fått detta fenomen.

Sist var det några år sedan men nu har det återkommit efter uppdatering av forumplattformen.

 

Jag kan tycka att det blivit otydligare med inbäddade länkar som numera endast visas med understrykning.

Att läsa en text med understrykning mitt i inlägget kan ofta vara just en understrykning av andra skäl och att man kanske missar att det är en klickbar länk. Det är ingen höjdare att man skall behöva hovra med muspekaren över dessa för att kontrollera om det är en länk eller inte.

Och då skall vi främst tänka på nya besökare på forumet.

 

Där skulle jag vilja se att länkar är blå eller kanske blå istället. Jmfr. Eforum

 

Ps. Kopierat min egen text från uppdaterings-tråden.  2019-06-08 där det aldrig kom upp till diskussion.

Mvh :)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med, länkar, framförallt länkar i olika slags brödtexter, bör vara understrukna och ha en tydlig färg. Blå är lite standard så det är nog det bästa valet.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Felix - du är en klippa.

Detta gillas skarpt och jag och andra skall tänka på dig när vi äter surströmming hädanefter.

Mvh :)

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surströmming är en delikatess, ja. Det har jag ätit som förberedelse inför roliga saker, som att springa Tjejmilen eller gå på Norrlands nation på den tiden jag var student i Uppsala. (För mig spelar dock blå eller röd länk ingen roll men det var ju bra att de som ville ha det förstnämnda fick som de ville.)

https://www.hant.se/10-anledningar-till-att-man-visst-borde-ata-surstromming/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...