Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows XP versioner


grandpa

Rekommendera Poster

Jag har förstått att den svenska versionen redan har utkommit och många förefaller nöjda. Den finska versionen lär komma ut i november -01.

Hur ligger det till med gamla program som funkar i Win98 och Me? Risken finns att de inte funkar i XP - ELLER?

 

 

En hälsning från Sibbo, Finland!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Kör en svensk XP Prof. parallellt med ME och de "W9x"-program som jag har provat fungerar fin-fint, behöver inte ens ominstallera dessa utan kan skapa genvägar i XP från programmen i ME-partitionen... Så allt bör fungera fint om du inte kör hiskeligt gamla grejjer, typ DOS-program osv.

 

/haxxe

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du prövat diverse gamla DOS-spel? Förvånansvärt många startar faktiskt, verkar som om DOS-emulatorn i XP är hyfsat bra... kommentarer?

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förvånar mig inte... det verkar, för absolut första gången, som om Microsoft faktiskt har gjort något som verkligen fungerar! Har lite äldre komponenter i min burk, tex. modem, som orsakade problem med W2000, men även dessa fungerar utmärkt från skratch i XP!

 

Har inte överdrivet mycket DOS-grejjor kvar, men jag får väl prova gamla goda IndyRacing 2 som ju körs i DOS ;-)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bättre dosemulering än NT4 och win2k. Även ljudet funkar bra i många spel, och jag har provat rätt många spel, ungefär 100 stycken.

Spel som använder sig av VESA-upplösningar funkar dock inte, vilket innebär att man får köra t.ex. Duke 3D i upplösningen 320x240.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...