-
Liknande Innehåll
-
Av Torgny
Hej,
När jag startar min dator läses inte operativsystemet, Windows 10, upp utan jag hamnar direkt i BIOS.
Egentligen inget större problem för när jag går ur BIOS så öppnas operativsystemet men det känns som en omväg.
Funderade på om tangentbordet kunde vara orsaken och datorn uppfattade det som om jag tryckt in F2, men jag har bytt tangentbord utan resultat.
Moderkortet är av märket ASUS.
Kan någon förklara vad det är och hur jag kan åtgärda det?
-
Av Cjp
Hej, jag har uppgraderat en dator med följande komponenter.
- intel core i7 9700F 3GHz LGA 1151 socket
- Asus prime Z370-P ll
- corsair vengeance 8gb ddr4
Datorn startar upp fint tills windows 10 loggan börjar snurra ( prickarna) där fryser datorn och ingenting går att göra.
Har provat att byta plats på ram minnet samt provat ett annat, samma fel.
Har provat ett nytt moderkort, samma fel
Har provat en ny hårddisk, samma fel
Har kollat i bios så att alla komponenter finns med och de gör dom.
Har provat att starta om datorn 3 gånger i rad för att komma till advanced boot men den fryser innan jag kommer dit.
De ända som återstår som jag inte kan prova nån annan stans är processorn.
Vore konstigt om den gått sönder, finns inga piggar eller dylikt på den. Har haft esd armband på mig hela tiden.
Någon som har nått tips?
Mvh
-
Av Zimbraight
Hej
Har köpt ett Crosshair VII Hero mobo + ett Be quiet! Silent Base 601-chassi.
Hur installerar man ett mobo med förinstallerad I/O-shield(otydlig manual!)??? Ska man vinkla in moderkortet på något sätt...ska den förinstallerade I/O-shielden passa in i någon slags skåra och låta "klick" som jag sett när dom installerat en "lös" I/O-plåt eller...?
Kommer hålen i moderkortet att hamna i linje med distanserna eller kommer de att var lite förskjutna och kräva lite "övertalning"?
Behöver hjälp ASAP!
-
Av herrbull
Hej!
Köpte ett nytt moderkort Asus Z170-A och Intel Core i5 7400 3,0 Hz Kaby Lake. Kollade innan att de skulle fungera ihop, men när jag satte ihop delarna ville pc:n inte starta, svart skärm.
Någon med samma erfarenhet? Är det bara att köpa ett nytt moderkort?
/Herrbull
Övriga delar:
GeForce GTX 1050 EX OC 2GB
Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB)
Corsair RM750X 750W
Corsair Carbide series 200R
-
Av Grip
Har fått problem med min dator efter en felaktig avstängning. Skärmen får ingen signal från grafikkortet längre. Har testat att byta från, DP till HDMI utan resultat. Har även testat att sätta i ett annat grafikkort i burken, utan resultat vilket sannolikt utesluter problem med grafikkort.
Har provat min skärm i en annan dator och då går den igång problemfritt, så inget problem med skärmen heller.
Min gissning är att det kan vara nätaggregatet som havererat, eftersom jag haft liknande problem tidigare. Lite osäker dock eftersom datorn går igång klockrent utan konstiga ljud eller fördröjningar som brukar vara vanligt när nätaggregatet rasat. Kan det vara moderkortet?
Tacksam om någon har svaret på detta.
-
-
Senaste som Tittar
Inga registrerade medlemmar är inne på denna sida.
-
Senaste inlägg
-
Obesvarade ämnen
-
Nya ämnen
-
Aktuella jobb
- Senior C#-utvecklare till Hjärt-LungfondenStockholm (Län)
- Frontend-utvecklare med fokus på React till Hjärt-LungfondenStockholm (Län)
- Riksbanken söker IT-säkerhetsarkitekt och SOC-ansvarigStockholm (Län)
- Riksbanken söker testmanager med inriktning mot cybersäkerhetStockholm (Län)
- Frontend DeveloperStockholm, Stockholm , Sweden
- Senior C#-utvecklare till Hjärt-Lungfonden