Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Androidkalender


guuhhh
 Share

Go to solution Solved by Laso,

Rekommendera Poster

Hej. Behöver tips på en bra svensk googlesynkad kalender. Min telefon dog hastigt förra veckan så jag fick köpa en ny, men jag hittar inte kalendern i google play, den hette svensk kalender vill jag minnas, men söker man på svensk kalender i google play så får man ju upp femtioelva träffar. Ogillar de flesta kalendrar då de har minimala fyrkanter för varje dag vid månadsvy så man behöver mikroskop för att se händelser, alternativt klicka upp rutan, känns opraktiskt, min gamla var så att hade man månadsvy uppe så såg man alla dagarna i månaden. Varje dag var som en rad i telefonen så man såg alla händelser den dagen när man alltså höll telefonen som vanligt, inte i landskapsläge. Någon som vet var man hittar den kalendern eller en med samma upplägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske hade en Samsung och hade Samsungs egen kalender?

Jag har Samsung och använder Samsungs kalender (heter bara Version 10.1.00.9) men har även ovanstående Outlook, fast för e-post enbart.

Dock synkas kalendrar per automatik och när jag jämför dessa båda kalenderappar så är Samsungs kalender "större", trots samma vy.

 

Googles kalender då?

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.calendar

 

Här finns Samsungs kalender att hämta som en installationsfil:

https://www.apkmirror.com/apk/samsung-electronics-co-ltd/calendar-samsung-2/

Redigerad av Mikael63
apkmirror
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

 Tror du söker kanske efter en som heter "Svensk kalender v2 original", just nu i ver 14.3.3, kommer från Appsoftia, men företaget verkar inte vara igång längre, det går inte att få tag på denna kalender heller, men den uppdateras dock, så någon utvecklar den fortfarande.

 

En bild på hur den såg ut vid nerladdning historiskt.

 

sshot-157.thumb.png.0b49d6f345786eaa23a21217983de6af.png

 

 

Så det är nog lika bra att titta efter någon annan, om du inte kan få tag på denna eller få igång din gamla lur.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det var den, mindes inte vad företaget hette bara att det inte var på Google play den låg, och mindes svagt det där med v2 på slutet, jag lyckades faktiskt ladda ner kalendern från deras sida och den verkar fungera, tack för hjälpen. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, skrev guuhhh:

Jo, det var den, mindes inte vad företaget hette bara att det inte var på Google play den låg, och mindes svagt det där med v2 på slutet, jag lyckades faktiskt ladda ner kalendern från deras sida och den verkar fungera, tack för hjälpen. ?

 

Vilken adress använde du då @guuhhh, om du lyckades hitta den, kan ju vara bra att veta om någon annan skulle vilja ha denna kalender?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick in på Appsoftias hemsida antar jag, kollade inte så noga utan googlade fram den men där var den men minns inte som sagt om det var deras hemsida, borde ju ha varit det eftersom kalendern är därifrån, men kan även ha varit svenska-apps.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara funderade, eftersom deras hemsida ligger nere, bolaget är inte igång längre.

Det jag har sett är att det går att hämta hem appen för Iphone, möjligt att den kanske fungerar för Android också, nåväl, huvudsaken är att du fått som du ville ha det. :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-06-14 på 22:35, skrev guuhhh:

Jo, det var den, mindes inte vad företaget hette bara att det inte var på Google play den låg, och mindes svagt det där med v2 på slutet, jag lyckades faktiskt ladda ner kalendern från deras sida och den verkar fungera, tack för hjälpen. ?

 

Jag är också nyfiken då jag inte lyckas hitta den kalendern när jag söker.

Däremot återfinns ett par andra kalendrar med liknande namn, från andra utvecklare.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickade på skoj ett litet mail till utvecklarens mailadress, och fick detta tillbaka.


 

Citat

 

Alla våra app-produkter är avvecklade och vi varken tillhandahåller eller säljer längre några produkter till nya användare, Därför är alla appar också avpublicerade på Google Play. 

Du kan hitta och installera om appar i Google Play med appen ”Play Butik”. Tryck på meny-knappen i ”Play Butik”, och gå till ”Mina appar och spel”.  Ditt exemplar (binär-kopia) av någon av våra appar och alla dina tillägg som du köpt/hämtat är dina, och du kan fortsätta använda dem så länge du vill. Om saker i omgivningen förändras, t.ex. förändringar vid uppdateringar av Android eller om du byter till en annan telefon är det möjligt att våra appar inte fungerar, även om det allra troligaste är att de fungerar som de skall även i dessa situationer under lång tid framöver.

Eftersom alla våra produkter är avvecklade erhåller du ingen support eller något annat svar än detta automatiska email. Men vi rekommenderar att du försöker med något av det som beskrivs nedan, det är ganska troligt att detta kommer att besvara din fråga.

 

Försäkra dig först om att du uppdaterat till senaste versionen av den app det gäller hos Google Play. Om det inte hjälper att uppdatera appen rekommenderar vi att du läser relevanta delar av vår utförliga dokumentation och se om din fråga besvaras där. Hur du hittar och använder vår dokumentation beskrivs här: https://sites.google.com/site/svenskkalenderandroid/hur-man-laeser-produktens-dokumentation.

 

 

Så det är helt kört tydligen, kollar man upp företaget, så är det i princip avvecklat sedan flera år, har ingen F-skatt längre eller Momsregistrering.

Så vilken adress som Ts har använt för att hämta en nerladdningsbar version för Android, verkar vi inte få reda på heller. Möjligen från svenska-apps.se, men där finns som sagt bara för Iphone.

Men som sagt, det har kommit en uppdatering till denna kalender, dock senast nu i feb, om det kommer någon mer verkar ju inte troligt längre, om nu allt är avvecklat.

Så det blir väl bara att avsluta med en .

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...