Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installation av Windows 7 ifrån USBsticka


Beneke
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en giltig Windows 7-installationsfil som jag har laddat ner ifrån Microsofts hemsida och kommer att installera det på en tom dator som jag avser att köpa.

Men Windowsfilen är på 5,8Gb så det går inte att installera ifrån en DVD-skiva utan jag måste göra det via USB-uttaget.

 

Hur får jag datorn att förstå att den ska läsa ifrån USB-minnet så att installationen kommer igång? Måste jag ladda ner ytterligare program etc.? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ingen DVD-DL skiva dom är p 8,5 GB dom flesta DVD-brännare klarar av dom

 

HANS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, skrev Beneke:

Hur får jag datorn att förstå att den ska läsa ifrån USB-minnet så att installationen kommer igång?

Normalt ska det räcka med att du att du går in i BIOS (UEFI) och ändrar startordningen så att datorn startar från USB-minnet eller trycker på någon särskild tangent direkt efter att du sätter igång datorn. Det borde stå i datorns manual (hämtas på tillverkarens webbplats) vilka tangenter som ska användas i de två fallen eftersom det varierar mellan olika datormodeller.

 

PS. Du vet väl om att Microsoft slutar stödja Windows 7 med säkerhetsuppdateringar i början av nästa år.

Redigerad av Cecilia
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era svar!

 

Gratisprogrammet Rufus verkar krångligt att använda. Jag förstår inte vilka inställningar jag ska välja. Nu har jag hittat ett program hos MIcrosoft som har fört över ISO-filen till en USB-sticka. Men jag får följande kommentar:

Files copied sucessfully. However we were unable  to run bootsect to make the USB device bootable.

 

Hur åtgärdar jag det?

 

Är det sedan bara att ansluta USB-minnet och skriva E://setup.exe + Enter så startar installationen?
 
MVH/
Anders Larsson

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...