stjo57 Postad 11 juni, 2019 Share Postad 11 juni, 2019 Efter att det har fungerat bra i flera år så har plötsligt alla mail från ett företag börjat hamna i spammappen. Mycket irriterande. Mailen är ej märkta som spam och går jag in i spammappen så kan jag alltså inte via knapp märka om dom som "Ej skräp". Däremot kan jag högerklicka på de aktuella mailen och välja "Märk - Som ickeskräp" men det gör ingen skillnad, de fortsätter ändå att lägga sig i spammappen. Företaget i fråga har inte gjort någon förändring i hur de skickar sina mail. Någon som vet hur kan jag ändra på detta? Rapportera Citera+ Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Solution Mikael63 Postad 11 juni, 2019 Solution Share Postad 11 juni, 2019 Kan du logga in på ditt konto via webben och där se om du kan ändra detta? Jag gissar att det är din e-postserver som flaggar som spam. Cecilia reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stjo57 Postad 11 juni, 2019 Trådskapare Share Postad 11 juni, 2019 37 minuter sedan, skrev Mikael63: Kan du logga in på ditt konto via webben och där se om du kan ändra detta? Jag gissar att det är din e-postserver som flaggar som spam. Du menar logga in där och gå in i spammappen och markera de olika mailen som "Inteskräppost"? Jag får nämligen några olika typer av mail från samma företag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mikael63 Postad 11 juni, 2019 Share Postad 11 juni, 2019 4 minuter sedan, skrev stjo57: Du menar logga in där och gå in i spammappen och markera de olika mailen som "Inteskräppost"? Jag får nämligen några olika typer av mail från samma företag. Ja Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stjo57 Postad 12 juni, 2019 Trådskapare Share Postad 12 juni, 2019 17 timmar sedan, skrev Mikael63: Kan du logga in på ditt konto via webben och där se om du kan ändra detta? Jag gissar att det är din e-postserver som flaggar som spam. Det verkar hjälpa! Tack för tipset! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stjo57 Postad 18 juni, 2019 Trådskapare Share Postad 18 juni, 2019 På 2019-06-11 på 21:18, skrev Mikael63: Kan du logga in på ditt konto via webben och där se om du kan ändra detta? Jag gissar att det är din e-postserver som flaggar som spam. Tyvärr så funkar det bara delvis, åtskilliga mail från den specifika avsändaren lägger sig ändå i Skräpmappen trots att jag gång på gång loggar in på webben och markerar de aktuella mailen som "Inte skräppost". Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 18 juni, 2019 Share Postad 18 juni, 2019 Beroende på vilken mejltjänst du har kan det vara möjligt att sätta upp en regel i inställningarna som gör att mejl från en viss avsändare aldrig ska flyttas till spammappen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stjo57 Postad 18 juni, 2019 Trådskapare Share Postad 18 juni, 2019 11 minuter sedan, skrev Cecilia: Beroende på vilken mejltjänst du har kan det vara möjligt att sätta upp en regel i inställningarna som gör att mejl från en viss avsändare aldrig ska flyttas till spammappen. Jag använder Hotmail (Outlook.com). Jag kollade Inställningar där nu och jag kan inte se att man kan göra någon regel som säger att mail från vissa avsändare aldrig ska flyttas till Spammappen men jag kan hitta en variant som säger att alla från en avsändare ska flyttas till Inkorgen så det kanske kan funka...? Cecilia reagerade på detta 1 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stjo57 Postad 18 juni, 2019 Trådskapare Share Postad 18 juni, 2019 27 minuter sedan, skrev Cecilia: Beroende på vilken mejltjänst du har kan det vara möjligt att sätta upp en regel i inställningarna som gör att mejl från en viss avsändare aldrig ska flyttas till spammappen. Jag hittade också att man kan registrera en domän som betrodd, jag kanske ske börja med det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cecilia Postad 18 juni, 2019 Share Postad 18 juni, 2019 I Outlook.com finns ju också det där med att välja vissa avsändare som betrodda. https://support.office.com/sv-se/article/Spärra-eller-tillåt-inställningar-för-skräppost-48c9f6f7-2309-4f95-9a4d-de987e880e46 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stjo57 Postad 18 juni, 2019 Trådskapare Share Postad 18 juni, 2019 1 minut sedan, skrev Cecilia: I Outlook.com finns ju också det där med att välja vissa avsändare som betrodda. https://support.office.com/sv-se/article/Spärra-eller-tillåt-inställningar-för-skräppost-48c9f6f7-2309-4f95-9a4d-de987e880e46 Ja precis jag hittade det nyss och jag ska börja med att prova det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster