Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spamproblem i Mozilla Thunderbird


stjo57
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Efter att det har fungerat bra i flera år så har plötsligt alla mail från ett företag börjat hamna i spammappen. Mycket irriterande. 
Mailen är ej märkta som spam och går jag in i spammappen så kan jag alltså inte via knapp märka om dom som "Ej skräp". Däremot kan jag högerklicka på de aktuella mailen och välja "Märk - Som ickeskräp" men det gör ingen skillnad, de fortsätter ändå att lägga sig i spammappen.
Företaget i fråga har inte gjort någon förändring i hur de skickar sina mail.
Någon som vet hur kan jag ändra på detta?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Kan du logga in på ditt konto via webben och där se om du kan ändra detta?

Jag gissar att det är din e-postserver som flaggar som spam.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, skrev Mikael63:

Kan du logga in på ditt konto via webben och där se om du kan ändra detta?

Jag gissar att det är din e-postserver som flaggar som spam.

Du menar logga in där och gå in i spammappen och markera de olika mailen som "Inteskräppost"? Jag får nämligen några olika typer av mail från samma företag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, skrev stjo57:

Du menar logga in där och gå in i spammappen och markera de olika mailen som "Inteskräppost"? Jag får nämligen några olika typer av mail från samma företag.

Ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, skrev Mikael63:

Kan du logga in på ditt konto via webben och där se om du kan ändra detta?

Jag gissar att det är din e-postserver som flaggar som spam.

Det verkar hjälpa!
Tack för tipset! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-06-11 på 21:18, skrev Mikael63:

Kan du logga in på ditt konto via webben och där se om du kan ändra detta?

Jag gissar att det är din e-postserver som flaggar som spam.

Tyvärr så funkar det bara delvis, åtskilliga mail från den specifika avsändaren lägger sig ändå i Skräpmappen trots att jag gång på gång loggar in på webben och markerar de aktuella mailen som "Inte skräppost".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på vilken mejltjänst du har kan det vara möjligt att sätta upp en regel i inställningarna som gör att mejl från en viss avsändare aldrig ska flyttas till spammappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, skrev Cecilia:

Beroende på vilken mejltjänst du har kan det vara möjligt att sätta upp en regel i inställningarna som gör att mejl från en viss avsändare aldrig ska flyttas till spammappen.

Jag använder Hotmail (Outlook.com).
Jag kollade Inställningar där nu och jag kan inte se att man kan göra någon regel som säger att mail från vissa avsändare aldrig ska flyttas till Spammappen men jag kan hitta en variant som säger att alla från en avsändare ska flyttas till Inkorgen så det kanske kan funka...?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, skrev Cecilia:

Beroende på vilken mejltjänst du har kan det vara möjligt att sätta upp en regel i inställningarna som gör att mejl från en viss avsändare aldrig ska flyttas till spammappen.

Jag hittade också att man kan registrera en domän som betrodd, jag kanske ske börja med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...