Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra inloggning på Windows 10


kiwi01
 Share

Rekommendera Poster

Jag ska ge bort en bärbar Lenovo                     . Behöver skapa en ny inloggning (lite brådskande)

När jag sätter på datorn syns först platsen för en profilbild - har ingen bild där - men däremot mitt fullständiga namn vilket jag antagligen ombads att skriva in när jag startade datorn första gången. Den skulle jag vilja ta bort.

Har för mig att man behöver uppge en mailadress, vilket jag tror är min "@outlook.com , den måste ändras till annan mailadress. Och så lösenordet förstås, det som man alltid loggar in med. 

Har läst på Microsoft men tyvärr fattar jag ingenting. Så steg-för-steg instruktion vore bra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enklast är nog att lägga till ett Lokalt Konto (det kanske ej är det som är bäst för den nya användaren dock)

 

Steg-för-steg-instruktioner hittar du här:

https://support.microsoft.com/sv-se/help/4026923/windows-10-create-a-local-user-or-administrator-account

Citat
  • Välj Start och sedan Inställningar  > Konton  och Familj och andra användare. 
    (I vissa utgåvor av Windows står det Andra användare.) 
     
  • Välj Lägg till någon annan på den här datorn.
     
  • Välj Jag har inte den här personens inloggningsinformation och välj sedan Lägg till en användare utan ett Microsoft-konto på nästa sida.
     
  • Ange ett användarnamn, ett lösenord, en lösenordsledtråd eller välj säkerhetsfrågor och välj sedan Nästa.

 

Efter det kan du göra det nya kontot till ett administratörskonto:

Citat
  • Under Inställningar  > Konton  > Familj och andra användare väljer du namnet på ägaren till kontot och sedan Ändra kontotyp.
  • Under Kontotyp väljer du Administratör och OK.
  • Logga in med det nya administratörskontot.

 

När det nya adminkontot är klart så kan du ta bort ditt eget konto om du så vill. Det gör du också under Inställningar > Konton > Familj och andra användare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack mbgtmari, ett nyttigt tips. Har knappt använt datorn dock så jag gjorde en manuell rensning. Det var inte mycket att ta bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...