Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skrivarproblem: Epson XP-432


Pcnaga
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej, har en Epson skrivare av modellen XP-432 som köptes på Clas Ohlson för ca 2.5 år sedan. Det senaste året har jag haft problem med skrivaren då den skriver ut suddiga texter ( se bild nedan). 

Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig att ta reda på vad detta beror på, tack på förhand. 

15601056786871892106844450872849.jpg

Redigerad av Pcnaga
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, skrev Mellin:

intorkad bläck på skrivarhuvudet

Tror också att det kan vara som du säger eftersom jag satte in nya patroner och problemet försvann inte.

Vet du hur man löser det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat med rengöring/bläckspolning av skrivarhuvudet? Den funktionen borde du komma åt genom att i menyn, där du skriver ut ett dokument/mail, välja "Underhåll" ed.  Under årens lopp har åtminstone mina skrivare behövt denna underhållsåtgärd då och då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-06-10 på 10:05, skrev Mållgan:

Har du provat med rengöring/bläckspolning av skrivarhuvudet? Den funktionen borde du komma åt genom att i menyn, där du skriver ut ett dokument/mail, välja "Underhåll" ed.  Under årens lopp har åtminstone mina skrivare behövt denna underhållsåtgärd då och då.

Detta med regelbunden rengöring av bläckstrålskrivare läste jag någonstans sker regelbundet på Epsons skrivare om skrivaren alltid är påslagen.

Så vi har börjat med att Epsonskrivaren står på 24/7,

inte avstängd som tidigare

utom just när den skulle skriva ut något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...