kungmats Posted June 9, 2019 Share Posted June 9, 2019 (edited) Hej Vad jag förstår så är flv flashbaserat och går inte längre att spela i dom flesta webläsare. Så hur kan man göra för att bädda in en flv-audio-stream på en hemsida? Finns det någon javascript eller liknande som kan lösa detta? Edited June 9, 2019 by kungmats Link to comment Share on other sites More sharing options...
.M Posted June 10, 2019 Share Posted June 10, 2019 Om nu flash är helt nedstängt, vore det inte rimligare att konvertera ljud-strömmen till något annat format än flv? mpeg exempelvis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kungmats Posted June 10, 2019 Author Share Posted June 10, 2019 Jo visst är det så, men i väntan på att det kommer att ske behöver jag kunna spela strömmen Link to comment Share on other sites More sharing options...
.M Posted June 10, 2019 Share Posted June 10, 2019 Jag ställer mig skeptisk till att det går med ett javascript, möjligtvis är strömmen redan en mpeg-ström som bara kallas för flv, då borde du kunna använda en <audio>-html tagg på din sida. Råkar du ha möjlighet att dela med dig av länk till strömmen så vi kan titta på vad det egentligen är för något? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kungmats Posted June 10, 2019 Author Share Posted June 10, 2019 Jag har redan testat med mp3, mp4, ogg, mpg mm i ett audio-set men jag får ingen strömning. Det är endast om jag plockar upp den i VCL i datorn som det fungerar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts