Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mejl


riga
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

Hur ställer man in i Hotmails e-post så att man kan se om mottagaren har öppnat posten?

 

Tack på förhand/Hasse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Hur ställer man in i Hotmails e-post så att man kan se om mottagaren har öppnat posten?"

 

Har inget tips för den ställda frågan. Men tänk på att bekräftelser/kvitton inte är obligatoriska. Mottagare kan avböja när begäran kommer eller ställa in så att begäran om både leverans- och läskvitton inte ens visas. Om mottagarens e-postprogram ens stöder dessa kvitton.
 

(Hittade ingen knapp för att citera.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det som står i det avsnittet gäller "Outlook för Office 365, Outlook 2019, Outlook 2016, Outlook 2013, Outlook 2010", dvs Outlook som ingår i Microsoft Office-programmen och inte Hotmail/Outlook.com, som efterfrågades.

 

"Du kan inte begära ett läskvitto i Outlook.com" är helt korrekt men det står inte i din länk.

 

"men du kan begära läskvitton för Outlook.com-meddelanden som skickas med Outlook för Windows"

Vad menas med Outlook för Windows ? Är det e-postappen i Windows 10?

 

P.S. Det är möjligt att det du har skrivit är tydligt för @riga men för mig är det inte så. Det är därför jag undrar. Det ChristerE har skrivit förstår jag däremot och håller med om.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Citat

 

Det som står i det avsnittet gäller "Outlook för Office 365, Outlook 2019, Outlook 2016, Outlook 2013, Outlook 2010", dvs Outlook som ingår i Microsoft Office-programmen och inte Hotmail/Outlook.com, som efterfrågades.

 

"Du kan inte begära ett läskvitto i Outlook.com" är helt korrekt men det står inte i din länk.

 

"men du kan begära läskvitton för Outlook.com-meddelanden som skickas med Outlook för Windows"

Vad menas med Outlook för Windows ? Är det e-postappen i Windows 10?

 

P.S. Det är möjligt att det du har skrivit är tydligt för @riga men för mig är det inte så. Det är därför jag undrar. Det ChristerE har skrivit förstår jag däremot och håller med om.

Redigerad 6 timmar sedan av mbgtmari

 

 

 

Hela mitt svar, i mitt förra inlägg, är ett citat från hjälpen för Outlook.com.

 

Jag tycker den informationen är tydlig:

Begäran av läskvitto fungerar inte i Outlook.com, dvs. webbversionen, MEN fungerar i Outlook för Windows och om man veta mer om just det kan man klicka på länken och läsa vidare där.

 

Outlook för Windows är väl alla andra produkter än Outlook.com. dvs. de som står i länken.

 

Begäran om läskvitto torde fungera även i Outlook för macOS även om Microsoft väljer att inte påtala detta.

 

Funktionen om begäran om läskvitto återfinns även i ex. Thunderbird.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funktionen finns men är, som sagt, inte obligatoriskt implementerad. Dvs när jag tar emot e-post kan jag neka att sända kvitto på att jag läst.

Om du vill ha detta, kräver detta, måste du hitta en plattform som stöder det och e-post är inte det eftersom det beror på klienten, hur användaren läser sin e-post, hur begäran hanteras.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela mitt svar, i mitt förra inlägg, är ett citat från hjälpen för Outlook.com.

OK då blev det mer begripligt. Men jag hade föredragit att du skrivit Källa: Hjälpen för Outlook.com och helst också gett länken till denna källa. När det gäller rigas fråga så skulle jag, enligt min erfarenhet, svara att man inte i något e-postprogram eller i någon webbaserad e-posttjänst alltid kan se om mottagaren öppnat ens meddelande eftersom mottagaren inte kan tvingas att skicka tillbaka ett bekräftelsekvitto. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...