Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel 0x80070005 vid uppdatering av Windows 10, maj


MICIMAN
 Share

Go to solution Solved by Hanse,

Rekommendera Poster

Hej,

Misslyckas gång på gång med uppdateringen till nya Windows 10 p.g.a. fel 0x80070005. Har försökt med allt Microsoft erbjuder som lösningar vid problem med uppdateringen, utan resultat. Har provat några "lösningar" hittade på nätet och avaktiverat antivirusprogrammet, även där utan resultat. Detta händer på min dator. På min laptop, som har samma variant av operativsystem, gick det bra att uppdatera. VÄLDIGT TACKSAM FÖR HJÄLP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
Postad (redigerade)

Du kan prova att  stoppa Windows Update i Tjänster som du kan hitta här klicka på förstoringsglaset nere vid starknappen

och skriv in ordet Tjänster - leta reda på Windows Update nästan längst ner dubbelkicka och välj att inaktivera, prova sedan installera igen

det har fungerat för mig själv och en del andra, Windows Update kan i vissa fall ställa till problem vid dom här stora uppdateringarna, som att den kommer ganska långt men stannar och vill inte gå vidare bl.a.

 

HANS

Redigerad av Hanse
felstavning
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Har fått för mig att såna här problem kan uppstå beroende på ålder av dator och liknande, alltså vilken hårdvara som sitter i den, men det är bara spekulationer. Kan det vara så?

Redigerad av Tomas E
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte det. Min dator är bara två år gammal och rätt så avancerad. Gällande fel 0x80070005 har läst någonstans att det betyder ACCES DENIED och kan betyda vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälpte Hanses inlägg dig eftersom du har markerat det som bästa lösningen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...