Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ännu krångligare logga in på Eforum


dosman
 Share

Rekommendera Poster

Inte nog med att man nu tvingas använda endast e-postadress för att logga in, nu måste man även strula med 'Captcha'. Dessutom kraschar ert script där man ska välja 'Anpassad surf' eller 'Standard surf': "Du surfar nu med 'Standard". Hitta på ännu mera krångel, vetja! Var är rutan för att bifoga bild från hårddisken??? Jag ser bara "Ladda upp via URL"!

 

Hmm...vid andra inloggningen dök ingen krånglig bild-'Captcha' upp och nu plötsligt ser jag 'gemet' med 'Välj filer'.

Skitskript.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Loggade precis in på plattan, och det var inga problem, in med emailadress och lösenord, så fungerar det som det ska.

 

@felix

 Är detta något som kommit i samband med uppdateringen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver inte logga in med min e-postadress utan kan fortfarande logga in med mitt användarnamn, dvs mbgtmari.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, skrev dosman:

Hmm...vid andra inloggningen dök ingen krånglig bild-'Captcha' upp och nu plötsligt ser jag 'gemet' med 'Välj filer'.

Tydligen något tillfälligt problem du råkade ut för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nej inget tillfälligt problem, det dosman träffade på är nog det nya som är på eforumet.

 

Det första som står i den listan som felix har i sin tråd om uppdateringen, så står det.

Post before registrering.

 

Går in man in på forumet utan att vara inloggad så ser man en röd knapp som det står starta nytt ämne. Går man in i en tråd så ser man en röd knapp svara i ämne. Skrollar man sen ner så ser man skrivrutan och den ser lite annorlunda ut. 

 

Min gissning är att dosman trodde att han redan var inloggad eftersom han såg det som man normalt ser (har tillgång till) som inloggad. Och då trodde att det var så att man hade lagt till en extra inloggning/grej för att kunna skriva. 

 

Lägger med en bild som visar hur skrivrutan ser ut för den som inte är inloggad.

 

Jag vet inte hur det hela fungerar, men man kan nu tydligen skriva utan att först ha registerat ett konto.

 

e1.jpg

Redigerad av marim
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, skrev marim:

Jag vet inte hur det hela fungerar, men man kan nu tydligen skriva utan att först ha registerat ett konto.

Ja, men man kan inte skicka in inlägget utan konto enligt vår admin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag tycker inte vi ska ha det här Skriv först, registrera dig senare-alternativet överhuvudtaget. @felix går det inte ta bort det?

Redigerad av mbgtmari
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Cecilia läser man det som står i TS så beskriver det som det är för en som är oinloggad. 

Tittar man på bilden i TS så ser det ut precis så som det ser ut när man vill starta ett nytt ämne oinloggad. Jag har kollat.

 

Som jag skrev så vet jag inte hur det funkar. Men det jag kan tänka mig (baserat på det du skriver och det han skriver) Att när han klickade på skicka så endera blev han då inloggad automatiskt eller så kom det upp en ruta där han skulle skriva in sitt lösenord. För han skriver ju i TS att andra inloggningen gick utan problem.

 

För en som inte är medlem antar jag då att det kommer upp formulär där man ska registrera sig, när man klickar på skicka.

 

Redigerad av marim
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Inte märkt något problem alls.....

dosman looggade du in från annan dator än den vanliga ?

dosman har du gjort några ändringar i ditt nätverk ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...