Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera på usb?


.M
 Share

Rekommendera Poster

Behöver man något särskilt USB-minne om man vill installera Linux på själva usb:t så man kan köra från nästan vilken dator som helst? Jag antar att usb 3 är väldigt positivt, men finns det några andra krav?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nej, jag har gjort en sådan installation på ett Sanddisk Cruzer Blade 4GB - en model jag haft en hel del bekymmer med. Men som alltså fungerar bra för just detta.

Man kan väl undvika "noname"/reklam-minnen kanske.

 

Som kuriosa/Ot kan jag nämna att anledningen till varför jag gjorde detta var för att jag i jobbet behövde kunna köra ett Windows(!)program, som bara fungerar i XP & äldre, på nyare maskiner med Windows 7.

Genom detta behövdes ingen installation av ex. VMware ske på datorn, bara starta om med minnet.

 

 

 

 

Redigerad av Mikael63
Kuriosa
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har SystemRescueCD installerat på ett USB-minne (2 GB ).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-05-28 på 19:28, skrev Mikael63:

Nej, jag har gjort en sådan installation på ett Sanddisk Cruzer Blade 4GB - en model jag haft en hel del bekymmer med. Men som alltså fungerar bra för just detta.

Man kan väl undvika "noname"/reklam-minnen kanske.

 

Som kuriosa/Ot kan jag nämna att anledningen till varför jag gjorde detta var för att jag i jobbet behövde kunna köra ett Windows(!)program, som bara fungerar i XP & äldre, på nyare maskiner med Windows 7.

Genom detta behövdes ingen installation av ex. VMware ske på datorn, bara starta om med minnet.

 

 

 

 

Kör du Windows XP ifrån usb minne? Går det, jag trodde xp var gnälligt på sådana speciallösningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...