Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad går fel och kan man göra något


Pelle Penna
 Share

Rekommendera Poster

Pelle Penna

Jag har en stationär dator som i stort sett fungerar perfekt, MEN, ibland när datorn vaknar från viloläge så blir skärmen konstig. Det ser ut som en sämre 256 färgersbild och det går inte att se något. Enda chansen för mig är att göra en sk. norsk reset, dvs hålla inne strömbrytaren och så småningom starta om datorn. Då fungerar allt perfekt. Det här händer kanske en gång på 40-50 så problemet är inte så stort. Har någon en vettig tanke?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grafikdrivrutinen är inte helt anpassad för Windows 10, kolla om det finns någon nyare drivrutin annars får du stänga av strömsparläge stänga av med brytaren är inte att föredra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kan även vara fel på grafikkortet ska sägas, exempelvis minnesfel.

Svåra att diagnosticera men om du kan hitta ett program som stressar grafikkortet kanske det kan avslöja sig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne
Postad (redigerade)

Jag hade en dator som började krångla.

Men trycka in START/STOPP så den dog och sedan starta den på nytt räckte länge.

Men till slut startade den inte alls.

Fick förslag på nätaggregatet, men byggde en ny dator av delar som var hemma för ett annat projekt.

Sedan bytte jag Corsair 600W nätaggregatet i den gamla krånglande datorn till ett nytt Be Quiet.

Och den gamla datorn fungerade på nytt, det var Corsair nätagregatet som packat ihop....

Redigerad av jannejanne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...