Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program för att göra om rösten (EJ distortion)


Raketost-Olle
 Share

Rekommendera Poster

Raketost-Olle

Jag har funderat på att börja att göra samhällskritisk podradio, samt även att ringa upp makthavare och ställa dom mot väggen osv.

Till saken hör att jag helst inte, med min säregna röst, vill att folk på t ex mitt jobb eller annorstädes, ska känna igen min röst.

Så då är frågan: det ska visst finnas program som ändrar om ens röst (OBS: INTE distorterar rösten, utan ändrar om så att det låter som en annan random person).

Jag antar att man måste ringa via IP-telefoni via datorn (i o m att man vill att enbart min röst, och inte rösten hos den man ringer till, ska ändras om), så att man kan dela upp ljudkanalerna på något vis, i ut- respektive ingående ljud?

Vad finns det för program? OBSERVERA ATT ANDRA INTE ENKELT SKA KUNNA "EXTRAHERA" UT MIN RIKTIGA RÖST SEDAN NÄR EN LJUDFIL FINNS OFFENTLIG. Dvs även om en person som är lyssnare (och fientlig sådan) inser att rösten egentligen låter annorlunda, så ska det vara väldigt svårt att extrahera fram hur min riktiga röst egentligen låter. Dvs det duger inte ifall programmet endast ändrar om pitch-nivån på min röst, i o m att då är det busenkelt för en ljudtekniker eller annan person som vet man han/hon sysslar med, att "återställa" min röst enkelt.

Finns det andra lösningar i övrigt?

Alla idéer mottages tacksamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller den tekniska biten har du nog redan fått bästa möjliga svar på Flashback:
https://www.flashback.org/t2915094

På 2019-05-26 på 17:59, skrev Raketost-Olle:

Finns det andra lösningar i övrigt?

Öva att härma en neutral röst så du själv kan övergå till den rösten när du vill. Det är väl ungefär som att lära sig nya språk. Man härmar infödingarna, gärna när de sjunger, spelar in, spelar upp och jämför. Övning ger färdighet. De goda imitatörer som finns har säkert talang men de har alla tränat upp sin imitationsförmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...