Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur startar jag 40 st hemsidor (+domännamn) gratis (eller kraftigt rabatterat i a f)??


Raketost-Olle
 Share

Rekommendera Poster

Raketost-Olle

 

Hej, jag undrar om någon kan hjälpa mig med info.

 

Jag vill starta 40 st olika hemsidor. Kanske 50 st olika t o m. De ska drivas i 3-5 år. Och då vill jag INTE betala 500-1000 kr per hemsida och år. Det finns ju gratis-domäner som t ex följande https://www.revealingthestuffs.com/13-websites-to-register-your-free-domain/


Lite reklam på min hemsida spelar ingen roll, bara jag slipper betala för att ha hemsidan/domännamnet.

Vad jag egentligen undrar dels om det finns sajter som Wix.com, Wordpress osv, med egna sitebuilders (jag kan ju inget om kodning/programmering) med mallar/templates osv, varpå jag själv gratis och enkelt kan skapa 40-50 olika sidor, och sedan skaffa (och "koppla på" eller vad det heter. "Rikta" domännamnen?) ovan nämnda gratisdomäner till dessa 50 olika sidor. Även om det inte är helt gratis (dvs om man t ex istället skulle få någon väldigt kraftig massrabatt för 40-50 sidor/domännämn), vill jag helst inte betala mer än ca 5000 kr per år i vilket fall, totalt, för 40-50 sidor (OBS varje hemsida måste ha en egen unik adress. Att ändelsen är t ex "com.nu" eller ".tk" eller "me.nl" osv, spelar ingen roll. Alla 40-50 olika hemsidorna kan t ex sluta på .tk, bara jag kan skriva något annat unikt före, för varje enskild hemsida, typ "pellestaxi.me.nl" typ "olas-bakeri.com.nu" osv).
 
Finns dessa möjligheter som beskrivits här ovan?
 
Om inte, vad är det billigaste man kan få 40-50 sidor (dvs hostingen. Osäker på om det är rätt term jag använder?) för, inkl kostnaden för domännamn för dessa 40-50 olika sidor. Det är svenska ord/namn som domännamnen ska ha, dock EJ åäö, men ändelsen kan (nästan vara vad som helst, förutom typ .dlkzü eller något liknande VÄLDIGT konstigt/osymmetriskt) vara vad som helst / vilket språk som helst.

 

Jag är extremt tacksam för hjälp/info/tips/rekommendationer/förklaringar.

 

Mvh

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det är svårt att få gratis men för 5 000:- per år är det nästan möjligt med Loopia. Hosting kostar drygt 1000:- per år och jag tror du kan ha 50 sajter på samma hosting där. De har en enkel installation av WordPress-sajter. Problemet blir domännamnen. Loopia kör ibland kampanjer, typ 9:- för en .se eller .nu domän. Det är dock bara för första året. Men slår man ut kostnaderna över 3 år (och du reggar domänerna för 9:-) blir den genomsnittliga årskostnaden ca 5 000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...