Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Windows 10 s


varmland1
 Share

Rekommendera Poster

Hej alla.
Hoppas att någon kan hjälpa mig.
Tyvärr vet jag inte riktigt var jag hör
hemma. Hoppas att jag är rätt.
Har köpt en dator med Windows 10 S
Jag har virusprogrammet ”F-Secure” genom
PC för alla. När jag försöker att installera det,
går det inte. Vore tacksam om någon kan hjälpa mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

På vilket sätt går det inte, vad gör du, vad händer och vad borde ha hänt i stället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows 10 S är lite speciell för det innebär att den är avsedd bara för program som kommer från Windows Store och inte för sådana program som man hämtar på webbsidor. Datorn blir då säkrare eftersom det inte går att installera skadliga program och togs fram för skolor har jag för mig.

 

Finns en del frågor och svar om S-läget här: https://support.microsoft.com/sv-se/help/4020089/windows-10-in-s-mode-faq

bland annat om hur man tar sig ur S-läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia och Pelle P. Har varit ute på den föreslagna sidan och läst. Känner mig totalt förvirrad, hur jag skall göra, vara kvar i s läget eller ta bort s. Spontant känner jag för att lämna S bakom mig. Vad skulle ni göra? Jag tar tacksamt emot era tankar och förslag.    

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill ha en dator som fungerar som en vanlig Windows-dator där du kan köra vilka program du vill, så tar du bort S-läget. S-versionen och senare S-läget blev nog en flopp för att det var få som kunde tänka sig att vara begränsade till appar från Windows Store.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett stort TACK, Det stärker mig i mina tankar.

Ha en trevlig helg.                                                               ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pelle Penna

Det stod någonstans att Windows 10S skulle bli något standardläge och att man därefter skulle kunna uppdatera kostnadsfritt till Home. 

Detta lär dock vara förkastat och JAG vet inte något om S versionen och varför den skulle vara bättre eller enklare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack snälla Pelle för all hjälp. Det är underbart att ni finns, ni som ställer upp och hjälper oss

hjälplösa i tid och otid.

ha en fortsatt skön söndag.     ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte min dag i dag, har åter kört fast.
Jag har en stark känsla av att datorn och
jag inte pratar samma språk. Just nu förstår jag absolut
inte als vad den menar. Kan det vara så att jag skiljer på
program och appar medan datorn inte gör det utan i datorns värld
är allt appar.
Jag har använt mig av instruktionen Hur går jag ur S-läget.
Punkterna 1 och 2 gick bra sedan kom problemen.
Bifogar en fil med vad som dök upp på skärmen och jag slutade att förstå.
Det kan ju bero på att jag skiljer på program och app.
Finns det någon som har tid att hjälpa mig?
”En tacker på förhand”

Dok7.docx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det fortfarande gäller problem med Windows 10 så har jag flyttat in inlägget i din nya tråd in i den här gamla tråden. Det blir ju lite lättare då att förstå vilken instruktion du menar.

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att kolla om det blir lättare med instruktionen på svenska: https://support.microsoft.com/sv-se/help/4456067/windows-10-switch-out-of-s-mode

 

PS. Det går också bra att bifoga bilder direkt i forumet i stället för att först klistra in dem i ett dokument och då slipper andra öppna Word eller liknande för att veta vad du menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du flyttade inlägget och tack för  info ang infogade bilder.

Det är den svenska instruktionen jag har. Det är när jag klickar på " Gå till Store för att byta till windows 10

som jag hamnar på sidan TRAY THAT AGAIN  Jag klickar på "report this problem" som leder till frågan om det var meningen att växla app?    Menas att jag vill byta till Windows 10?

 

 

 

image.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har hänt något med datorn. När jag sätter på den är allt ok tills jag klickar på "logga in"  då blir rutan svart och det händer inget mer. Jag får trycka på Ctrl + Alt + Del för att komma åt avstängningsknappen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rutan är svart så jag vet inte hur jag tar mig till /uppdatering och säkerhet/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag lyckades åter få liv i datorn, använde mig av F9 så jag kunde låsa upp den.
Har letat lite hit och dit och upptäckte att växlingen mellan W10 s och W10
misslyckades. Har försökt att få igång den avbrutna installationen, det vill sig inte. Jag har tre  alternativ att ta till,      så som jag ser det.
1  Av installera  de filer som lyckades fastna
2  Göra en systemåterställning från klockan 0900 i går.
3  Chansa och klicka JA på frågan ”var det meningen att växla app”. Jag förstår fortfarande inte
    vad som menas.
Är det någon som vet hur jag bör gå till väga?

Redigerad av varmland1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle välja alternativ 2 med systemåterställning för att få ett stabilt ursprungsläge.

 

I Windows 10 förekommer det att även vanliga program kallas för appar eftersom man i USA ofta gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp, skall genast sätta igång med systemåterställning.
Jag har lärt mig en hel del under resans gång tack vare positiv feedback samt

förslag/kommentarer som både har varit sakliga och kreativa. 

Ett stort tack till er alla.             ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...