Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte att ladda ner HTML-filer


Solspindeln
 Share

Rekommendera Poster

Solspindeln

Varför går det inte att ladda ner HTML-filer från PC för ALLA?

Jag har laddat ner Tusentals! sidor, och den enda det inte går på är PC för ALLA...

 

...Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Firefox 66.0.1. Jag provade på denna sida nu, som är verkligt Intressant: https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.695121/windows-10-sakerhet-integritet

Men Nopp! Det finns två varianter av "strul" den här gången var det "2:an" Båda filerna kommer ner, men när jag ska öppna dom så kommer sidan helt genomskinligt grå och absolut orörlig.

"1:an" är att bara mappen med filer kommer ner men inte "den andra..." som man ska klicka på...Ha!Ha!...

Det Konstiga att det BARA händer här! Det rör sig om tusentalet nerladdningar!

En del nästan frågar om jag gillar utformningen och teckensnitt... men OK! bara "nästan" men inga strul, och så många är av den kalibern att de bör omvandlas till PDF:er

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det som hände mig var att både html-filen och mappen laddades ner till Skrivbordet men det var bara mappen som syntes på Skrivbordet så jag fick ta upp Utforskaren och titta på Skrivbordet där för att se html-filen. Kan det vara något sånt i ditt fall i variant 1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Ska prova... utan att vara pessimistisk... men det brukar vara "stopp"... får se och återkommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Nopp, trodde att jag hittat felet eftersom jag hade "blockera popup-fönster" i Foxen ikryssad, kryssade ur men näää...

Jag släpper det här nu, man kan inte få Allt, och Speciellt inte när man inte betalar för tjänsterna i Forumet...

Forumet ÄR OUTSTANDING!!! i problemlösning! Har varit/"är" på en del andra Communities.... UJ!!! Bortkastad tid!

Som Tur Är! finns det många sajter med Tips och Erfarenheter som INTE "diskuteras..." utan bara levereras: take it or leave it.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På 2019-05-23 på 22:30, skrev Solspindeln:

Båda filerna kommer ner, men när jag ska öppna dom så kommer sidan helt genomskinligt grå och absolut orörlig.

Du väljer väl att spara som fullständig sida?

För annars kan det ju bli som du skriver.

 

7 timmar sedan, skrev Solspindeln:

Nopp, trodde att jag hittat felet eftersom jag hade "blockera popup-fönster" i Foxen ikryssad, kryssade ur men näää...

Jag har valt "blockera popup-fönster" så det beror inte på det. Den inställningen är till för att blockera annonser som poppar upp utan att man har klickat på något på webbsidan.

 

Kul att du uppskattar forumet! :pfasmiley:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Japp, försökt spara både som webbsida fullständigt och endast html.

Kan använda Klippverktyget, men det blir "lite... svansklippt"... Men Går!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det väl bättre att skriva ut till en PDF-fil i stället för att använda Klippverktyget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

DET låter INTRESSANT... ?att skriva ut direkt från en sajt (sida)...?

Klippverktyget blir jú bilder i olika valbara format men även .html ser jag nu... (ska prova).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har Skriv ut i samma meny som Spara sida som och som skrivare kan jag välja Microsoft Print to PDF.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Solspindeln

Cecilia... TACK!... STORT TACK!!!

DEN! informationen spar mig MYCKET TID OCH ARBETE!...!.........!

Jag har Foxit Reader som jag kan spara/skriva ut direkt i .pdf

 

...1683549593_GoldenThumb!.jpg.9a94e0b0ed28ce49b4c2d191ad92a81c.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...
Solspindeln

EUREKA! Sent ska syndaren va...
Enklast blir det att med FireFox... Först rulla ner till slutet av sidan (om den innehåller flera artiklar) och efter det: Högerklicka och välja: Ta en skärmbild, en del av eller hela...

 

...men det skaver liiite... att eforum ska vara den enda av det nära nog tusentalet sidor och artiklar jag laddat ner och omvandlat till .pdf:er o.dyl. 

MEN! det uppvägs av den PROFFSIGA HJÄLPEN som finns här ...enkelt... I SÄRKLASS!

Exaktheten, Djupet av KUNSKAP och "Renheten" har jag inte sett någon annan stans.

Engelska är inte mitt Modersmål... men... Det är "otroligt...!" vilket Dravel och Rundsurr mixat med Tyck, Tänk och "utifall" i en HELT OVIDKOMMANDE RÖRA... som förekommer på en del "hjälp forum".

 

   

 

 

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...