Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tangentbordsgenvägar i Windows 10 Pro


hup151_t
 Share

Go to solution Solved by Cecilia,

Rekommendera Poster

Skriver på en skärm med inverterade färger och stor blev den.  Muspekaren nästan tvärsöver 22" skärmen. Håller alltså på med att titta på kortkommandona. Jag ville visa och dölja skrivbordet. Enligt instruktionen från Microsoft håller jag först ned windowstangenten sedan plustecknet sedan stora d med hjälp av shift och då inverteras färgerna på skrivbordet. Gör jag fler såna ingrepp blir det större och större. Med hjälp av mushjulet har jag fått tillbaka ordinarie storlek. Men hur får jag tillbaka rätt färger??  Jag måste göra nåt kardinalfel för att använda 4 fingrar för åtgärden tar en massa tid.  Tackart på förhand för lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Windows-knappen och samtidigt plus-knappen tar fram förstoringsglaset.

 

Visa och dölja Skrivbordet gör man med Windows- och d-tangenterna. Det brukar visserligen skrivas som Windows + D, men + betyder i detta fall "samtidigt med" och inte plus-tangenten, och D betyder inte att man ska hålla nere Skift-tangenten utan används bara för att det brukar stå D på tangenten och inte d.

 

Kolla på https://support.microsoft.com/sv-se/help/12445/windows-keyboard-shortcuts så ser du under "...med Windows-tangenten" att Skift är tydligt utskrivet när man ska trycka på den tangenten och att när man ska trycka på plus-tangenten står det utskrivet plus.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ett riktigt pedagogiskt svar.. Jag började i morse med att skriva ut länken du refererar till. Förstod nästan att det var nåt lurt med +-tecknet (blev ett fint ord!). Jag hittade på ett ställe med färgfilter och aktiverade detta och vips kom rätta färgerna tillbaka. I och för sig tycker jag det borde vara tvärtom att filtrerar jag färgerna borde de ändra sig. En lärdom rikare.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...