Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Jag planerar byta dator till en tidigare använd. Jag vill börja om på nytt i aktuell dator, vilken nu innehåller en massa program.

Min fråga blir som följer: Om jag vill ta bort allt utom W10 hur gör jag då?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hej,

Enklast och bäst är väl att du kör en ren ominstallation (då blir du av med gammalt stök också som annars kan ligga kvar och ställa till det).

Microsoft: Börja om på nytt med en ren installation av Windows 10

Klicka på + knappen nere i artikeln för utförliga instruktioner från MS.

Innan du börjar så koppla från alla anslutna externa enheter - utom mus, tangentbord och bildskärm.

Kom ihåg att efteråt måste du köra Windows update och omstart.

Start > Inställningar > Uppdatering och säkerhet => Windows update

Repetera detta efter omstart flera gånger, tills det inte finns fler Windows uppdateringar.

Eventuellt kan du manuellt behöva ladda hem och installera grafikdrivrutin från tillverkaren, men det beror på vilken grafikkrets du har. Det märker du i så fall om grafiken inte känns rätt.

Om du känns osäker så bara fråga så hjälper vi dig med att hitta rätt drivrutin/er för tex. grafik, skrivare och annat.

Ifall du har en skrivare så anslut inte denna innan du har installerat skrivardrivrutinen, skrivar-installationsprogrammet kommer att tala om när du skall ansluta skrivaren.

På så sätt blir det inga bekymmer med skrivarinstallationen. Inga krusiduller alls.

Mvh :)

Redigerad av Flyfisherman
Fyllt på med skrivar drivare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok pedagogisk info tack. Lämnar klarrapport då allt är klart. Blir inte i dag (tror jag).:D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är det så att jag glömt lösenordet för inloggning. Glömt lösenordet? ja svarar jag då håller datorn på med infon vänta ett ögonblick  ögonblicket blir timmar, alltså som jag ser det kan jag inte använda datorn.

MVH

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu