Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Moderskeppet Mattias bok Photoshop


Torparen
 Share

Rekommendera Poster

 

 

 Moderskeppet Mattias bok Photoshop är det någon vänlig skäl som kan tänka sig sälja denna bok?

MVH

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag ser att boken är slutsåld och kommer inte vidare att ges ut. Tråkigt.

image.png

 

Men jag kan se Mattias Karlsson Sjöberg - Photoshop CC från början- på Pagina förlag och har boknummer:  ISBN: 9789163610011

ISBN är ett särskilt nummer för att identifiera böcker på och står för:

Internationell Standard Book Number.

 

Om du använder ISBN numret kanske du kan få en träff från tex. ett bibliotek eller annan sajt?

Pagina har jag själv beställt specialböcker från sedan början av 90--talet, men om dom fortfarande är i bruk så att säga kan jag inte svara på.

I övrigt har jag tyvärr inga fler tips.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack vare dig förstås:D Jag skrev bara ISBN: 9789163610011 i Googles sökfält.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit in på den sida som Mbgtmari hänvisar till "Titeln har utgått ur sortimentet."  Vill också tillägga att jag lagt ner timmar på att söka efter boken, men icke. Så mitt hopp står till att någon läsare har en begagnad att sälja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna bok verkar vara slut överallt, men den finns ju som videokurs hos Moderskeppet, men det visste du kanske @Torparen ?

Du har inte funderat på att kontakta Mattias Karlsson Sjöberg på Moderskeppet och fråga om dom kanske har ett exemplar att sälja till dig?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ca. 2 mil till Eksjö.

Varför inte låna boken på biblioteket?

Eksjö bibliotek har visserligen inte Photoshop CS6 från början inne men väl uppföljaren, Phoshop CC från början.

 

Det skiljer inte så mycket mellan CS6 och den utgåva av CC som Mattias skrivit så du kan säkert använda CC för CS6 också.

 

https://bookitpub.eksjo.se/web/pub

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, skrev Flyfisherman:

Ok.

 

 

Du gjorde ett inlägg där du citerade mig och ställde 2 frågor.

Inlägget är borttaget utan att anledning givits.

Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev X-Men:

Du har ca. 2 mil till Eksjö.

Varför inte låna boken på biblioteket?

Eksjö bibliotek har visserligen inte Photoshop CS6 från början inne men väl uppföljaren, Phoshop CC från början.

 

Det skiljer inte så mycket mellan CS6 och den utgåva av CC som Mattias skrivit så du kan säkert använda CC för CS6 också.

 

https://bookitpub.eksjo.se/web/pub

 

Någon har tagit bort direktlänken till boken av Mattias Karlsson hos biblioteket i Eksjö.

Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
13 timmar sedan, skrev X-Men:

Du gjorde ett inlägg där du citerade mig och ställde 2 frågor.

Inlägget är borttaget utan att anledning givits.

Varför?

Jag ångrade mig pga. att det inte var relevant för trådens lösning, vilket jag trodde från början och försökt att hjälpta till med.
Förövrigt behöver jag inte ange anledning eller förklara mig.

 

Men för dom som är intresserade av Eforums regler: https://eforum.idg.se/guidelines/

Flyfisherman /Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inlägget är borttaget? Ja jag har inte gjort det. Föreslår att vi avslutar ärendet kanske jag besöker biblioteket och eller kontaktar moderskeppet.

Tack för hjälpen

Lennart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, skrev Torparen:

Inlägget är borttaget? Ja jag har inte gjort det.

Det enda inlägg som är borta är ett inlägg som Flyfisherman skrev och han tog bort det själv eftersom det inte var relevant. Alla inlägg som är relevanta för tråden är kvar.

 

Cecilia

Moderator

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, skrev Cecilia:

Det enda inlägg som är borta är ett inlägg som Flyfisherman skrev och han tog bort det själv eftersom det inte var relevant. Alla inlägg som är relevanta för tråden är kvar.

 

Cecilia

Moderator

Förstår att Flyfisherman tog bort inlägget.

Det bröt mot regel 4 och 8 i eForums regelverk.

 

Medlemmar bör förbehållas samma rättighet att ta bort sina egna inlägg som de ångrar. Det bör inte enbart vara förbehåller moderatorerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, skrev X-Men:

Medlemmar bör förbehållas samma rättighet att ta bort sina egna inlägg som de ångrar. Det bör inte enbart vara förbehåller moderatorerna.

Alla kan ta bort innehållet i sina inlägg även om de inte kan ta bort själva inlägget. Om någon har svarat på ett inlägg som sen tas bort helt blir det väldigt svårt att förstå tråden och det är därför som det inte går att ta bort hela inlägget för alla medlemmar. Däremot går det bra att rapportera inlägget och be en moderator att ta bort det, dock kommer det ju då att göras en bedömning om det är risk för problem med förståelsen. En moderator ska förstås göra samma bedömning när det gäller sin önskan att ta bort sina egna inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, skrev Cecilia:

Alla kan ta bort innehållet i sina inlägg även om de inte kan ta bort själva inlägget. Om någon har svarat på ett inlägg som sen tas bort helt blir det väldigt svårt att förstå tråden och det är därför som det inte går att ta bort hela inlägget för alla medlemmar. Däremot går det bra att rapportera inlägget och be en moderator att ta bort det, dock kommer det ju då att göras en bedömning om det är risk för problem med förståelsen. En moderator ska förstås göra samma bedömning när det gäller sin önskan att ta bort sina egna inlägg.

Förklara gärna hur ett tomt inlägg ger mer mening i tråden än ett inlägg som är borttaget i sin helhet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, skrev X-Men:

Förklara gärna hur ett tomt inlägg ger mer mening i tråden än ett inlägg som är borttaget i sin helhet. 

Då ser ju alla åtminstone att det har skett en förändring och kan gissa varför inlägget under svarar på en fråga som inte längre syns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är bra att man inte kan radera sina inlägg (bara innehållet), av skäl som Cecilia förklarade.


Men när moderatorer gör ändringar i andras inlägg ska det förklaras. Dels ser man att inte medlemmen själv ändrat, men framför allt orsaken till ändringen. Gäller både ändringar i det som citeras, det huvudsakliga innehållet och när inlägg helt raderas. Ska det vara konsekvent bör moderatorer även kommentera när egna inlägg raderas. Det är inte alls osannolikt att någon hunnit se inlägget och undrar vart det tog vägen, som X-Men nu gjorde.


Det raderade inlägget förklarades efter X-Men's fråga. Men jag ser ingen förklaring till den raderade direktlänken, som X-Men också frågade om.


Det handlar om respekt och om förtroende!
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman
1 timme sedan, skrev ChristerE:

Jag tycker det är bra att man inte kan radera sina inlägg (bara innehållet), av skäl som Cecilia förklarade.


Men när moderatorer gör ändringar i andras inlägg ska det förklaras. Dels ser man att inte medlemmen själv ändrat, men framför allt orsaken till ändringen. Gäller både ändringar i det som citeras, det huvudsakliga innehållet och när inlägg helt raderas. Ska det vara konsekvent bör moderatorer även kommentera när egna inlägg raderas. Det är inte alls osannolikt att någon hunnit se inlägget och undrar vart det tog vägen, som X-Men nu gjorde.


Det raderade inlägget förklarades efter X-Men's fråga. Men jag ser ingen förklaring till den raderade direktlänken, som X-Men också frågade om.


Det handlar om respekt och om förtroende!
 

Oj, Vilken storm i ett vattenglas.

Jag kan förtydliga att det du skriver visst gäller.

Tex. när en Moderator går in och redigerar ett inlägg pga. brott mot någon regel, men inlägget i huvudsak får vara kvar - så meddelas alltid i just den tråden/inlägget anledningen till att inlägget blivit redigerat och av vem.

Är det ett inlägg eller för den delen en tråd som rapporterats in (vilket vem som helst kan göra och vi uppmuntrar alla att rapportera, kan även gälla att man tycker inlägget eller tråden bör flyttas) så kommer detta in till Moderatorernas rapporthörna och där vi sedan diskuterar och tar ett gemensamt beslut om ev. åtgärd.

Ofta kan det vara så att ett sådant rapporterat inlägg blir dolt i väntan på beslut.

Ibland sker inget och inlägget tas fram igen, ibland händer det att en medlem kan få en varning eller helt sonika blir avstängd.

I sådana fall meddelas alltid medlemmen om beslutet via PM - aldrig via öppna forumet.

 

Dessutom har vi möjlighet att direkt avsluta  våra egna inlägg och helt ta bort dessa, enda skillnaden är att en vanlig medlem endast kan radera sin egen text.

Men det blir ju för trist om man sätter igång med att ta bort det som redan skrivits och sedan tråden i sig innehåller en massa svar. Det är inget som nån vill se.

 

För övrigt är vi moderatorer här på våran egen fritid och inte alls avlönade från PC För Alla. Vi är egentligen bara vanliga medlemmar med förhöjda rättigheter att moderera.

Men vi (alla medlemmar) försöker att göra så att Eforum skall kännas trevligt och vara ett vänligt forum att besöka. Och kunskaperna och viljan att försöka hjälpa varandra besitter Ni alla medlemmar.

Mvh :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Och med detta så tycker jag av vi återgår till Trådtiteln och dess innehåll, alla vet nu vad som gäller :thumbsup:

 

Edit: Alla inlägg som hamnar Off Topic som inte hör till Trådrubriken, kommer att tas bort.

 

Laso - Moderator

Redigerad av Laso
Tillägg till inlägget
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, skrev Laso:

Och med detta så tycker jag av vi återgår till Trådtiteln och dess innehåll, alla vet nu vad som gäller :thumbsup:

Det ser jag fram mot, kanske någon har ett gammalt ex i någon skrubb.:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kontaktat Mattias direkt på Moderskeppet ? Han kanske har några ex gömda i garderoben :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...