Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Saknar resultat på Kompislistan, Xbox Live


syllun2003
 Share

Go to solution Solved by Flyfisherman,

Rekommendera Poster

syllun2003

Hej!
Jag spelar/ tävlar med andra på nätet i Microsoft  Solitaire  Collection Xbox Live. Windows 10. 
På Rankningslistan ser man, Grupper , Kompisar och 10 i topplistan. Men nu, den sista tiden ser jag inte resultaten på Kompislistan, den jag  mest är intresserad av. Har kollat inställningar och nätverk men kan inte se var felet ligger. Någon som vet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syllun2003

Tack snälla för ditt svar ! 

Verkar som fler har problem med detta. Tydligen måste Windows brandvägg vara aktiverad. Kanske felet beror på att jag inte har det. Jag har virusprogram Panda Dome och deras brandvägg aktiverad. Kan man ha två brandväggar aktiverade? Nu har jag även skickat en förfrågan till Panda support för att höra deras åsikt om detta ?

Återkommer säkert snart igen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Cecilia changed the title to Saknar resultat på Kompislistan, Xbox Live
syllun2003

Hej igen. Nu har jag aktiverat Windows brandvägg och allt funkar.?

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Det var kul att höra att det fungerar. :thumbsup:

Det var också förslag nr. 2 i min första länk ovan:

https://support.xbox.com/en-US/xbox-on-windows/social/server-connectivity-xbox-app-displays-blocked

Citat

 

Solution 2: Make sure Windows Firewall is enabled and that the default policy is active

Windows Firewall is required to establish a Teredo IPsec connection. Even if you use additional security software and firewalls, most of these will use Windows Firewall as a base. If for some reason your Windows Firewall has been disabled, you’ll have to enable it in order to use Xbox Live party chat and do multiplayer gaming.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...