Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Aja

Problem med bokläsare i androidplatta

Rekommendera Poster

Jag har skapat en epub-fil som validerar utan några problem (validator.idpf.org). När jag tittar på epub-filen i BluefireReader i en iPad så ser allt okay ut, men när jag försöker öppna den i BlueFire Reader på androidplattan (Samsung Galaxy Tab S4) så stängs Bluefire Reader. När jag öppnar den i Aldiko så kommer bilderna inte fram, i övrigt ser allt okay ut. Men när jag öppnar den i Google Play Böcker så fungerar det som det ska, bilderna kommer fram.

Vad kan problemen med Bluefire Reader och Aldiko tänkas bero på?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Egentligen ingen aning men om du skapar en ny fil med helt annat innehåll - fungerar det då?

Fungerar apparna som de ska med "köpta" böcker?

Mest bara för att verifiera att det inte är fel på antingen enbart en fil eller ett fel på apparna oavsett.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ska testa genom att låna hem en biblioteksbok och kolla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har nu fått Bluefire Reader att funka och bilderna i min fil syns där - efter att jag installerade Adobe ID som inte borde behövas för en epub-fil jag har skapat själv. Däremot får jag fortfarande inga bilder i Aldiko. 

Jag har hittat en epostadress till Aldiko support. förhoppningsvis kommer jag att få något tips där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har jag kollat en biblioteksbok i Aldiko och där visas inte heller bilder. Då bör det inte vara ett problem med min epub-fil, vilket känns bra. Hoppas få lösningen via Aldiko support.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, Aldiko är ju en i övrigt väldigt bra läsare, använder den själv.

(Dock har jag inte klurat ut hur jag ska kunna läsa böcker från G.Play i den..)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...