Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Genvägar


Hockke
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

När jag skapar en genväg på skrivbordet som pekar på en URL och klickar på  den så öppnas per automatik den webbläsare som angetts som standard.

Går det att välja en annan läsare att öppna med utan att gå in och ändra vilken som ska vara standard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta öppnar webbläsaren, i det här fallet Opera, men inte webbadressen jag ville öppna.

Den här tråden är ganska gammal, det kan hända att att nyaste FF behöver en annan lösning.

Tack ändå!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, skrev Hockke:

Detta öppnar webbläsaren, i det här fallet Opera, men inte webbadressen jag ville öppna.

Den här tråden är ganska gammal, det kan hända att att nyaste FF behöver en annan lösning.

Tack ändå!

 

Då har du nog gjort något fel. När jag provar med IE, min standard webbläsare är Firefox, så fungerar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som det stod, flera gånger för säkerhets skull. Nu var det ju inte IE utan Opera, om det nu kan ha betydelse. Windows 10 64-bit i version 1809 är mitt OS, om nu det kan ha betydelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också 1809. Jag kan ev. prova med Opera senare idag. I så fall måste jag installera det. Säker på att du gjorde ett mellanslag innan du klistrade in url:en?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

Det var det som saknades. Tur att det finns folk med huvudet på skaft!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...