Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Tomas E

LÖST Irriterande upplysning om Microsoft-kontoproblem

Rekommendera Poster

Mitt lösenord har inte ändrats men jag får ständigt denna upplysning. Om jag klickar för att åtgärda så kommer jag till inställningar för att aktivera Windows Hello. Det kan jag inte använda på den här datorn. Jag vill inte heller ha det aktiverat. Hur gör jag för att slippa detta meddelande?

image.png.4af466de188c51e8fc09cd1885d00d36.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan, skrev X-Men:

Jag hittade den länken tidigare, men det står så här:

Citat

Inne på denna sida bör du kunna välja att stänga av Windows Hello, och se ifall PIN-rapporteras som avstängt eller inte.

I inställningarna står att Windows Hello inte är tillgängligt på den här enheten, dvs det har aldrig varit påslaget, men jag kunde ändå skapa en pin-kod för inloggning. Tror strulet började efter det. Jag bytte därför tillbaks till att logga in med lösenord men problemet kvarstod. Nu har jag tagit bort pin-koden istället så då får vi se om det löser sig. Lösningen för mig är i så fall tvärtom, dvs att jag istället för att stänga av Windows Hello måste stänga av pin-kod, genom att ta bort den.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På 2019-05-01 på 19:00, skrev Tomas E:

Lösningen för mig är i så fall tvärtom, dvs att jag istället för att stänga av Windows Hello måste stänga av pin-kod, genom att ta bort den.

Ja, så var det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...