Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårdvaruservice


TomV
 Share

Rekommendera Poster

De gånger jag har haft hårdvaruproblem med mina datorer har de lämnats in för service hos butiken där de är köpta.

Jag upptäckte för några dagar sedan att butiken har upphört och det finns ingen hänvisning vart man rekommenderas vända sig istället.

Hur gör man då om man har behov av hårdvaruservice?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror på vad för dator det är du har. Har du en dator från en större tillverkare kan garantiansvaret gå vidare till dem.

Annars finns det gott om firmor som kan hjälpa mot en kostnad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överlag är det nog så att små datorbutiker överlever därför att de tar hand om service, om det är så att det inte gäller garantiarbete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har de senaste 20 åren köpt mina datorer i "små datorbutiker som tar hand om service" och jag upplever det som mycket enklare än att ha kontakten med tillverkaren om det skulle uppstå något problem även om det i mitt fall till stor del handlar om en större tillverkare, nämligen ASUS.

Problemet med de små datorbutikerna verkar dock vara att ekonomiskt överleva.

Den första butiken jag anlitade lade ner 2010 och den jag då började anlita har alltså nu också upphört vilket jag alltså upptäckte för några dagar sedan.  

Eftersom jag inte trivs med att vara "butikslös" inleder jag nu sökandet efter en ny "mindre datorbutik med service".

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...