Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Back-Up program


Torgny
 Share

Rekommendera Poster

Hej, 

Det finns ju många program för att göra en Back-Up men de jag funnit gör schemalagda "backuper". Jag söker ett program där jag i förväg valt vilka filer som skall kopieras och destinationen men jag vill skälv avgöra när och hur ofta det skall ske med några få tangentryckningar.

Alltså inte behöva upprepa vilka mappar det gäller eller var en back-up skall placeras.

 

Tacksam för några förslag. 

 

/Torgny

 

Redigerad av Torgny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du berätta vilka program du har tittat på, för alla program som jag har tittat på kan göra det du vill. Kanske inte med några tangenttryckningar men med några klick med musen. Onödigt att komma med förslag som du redan har provat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio
17 timmar sedan, skrev Mikael63:

Cobian backup, som alltid...

https://www.cobiansoft.com/

Jag använder detta program för våra foton. Lägger in foton från kamera och mobiler på min stationära till en extra hdd. Dessa "backar" jag upp med Cobian till en nas samt en extrern hdd. Den extrerna hdd;n backar jag upp med hjälp av Cobian till hustruns stationära dator på en extra hdd. Avsikten med de extra hdd;na är flyttbarhet till eventuella nya maskiner, bara att flytta över hdd;n till en ny maskin.

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...