Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tunga hänglås på eforum


dosman
 Share

Go to solution Solved by Mikael63,

Rekommendera Poster

Innan senast uppdaterade eforum på IDG gick det att komma åt forumet med de flesta webbläsare. Nu är forumet hårt barrikerat. Bifogar bild hur det ser ut vid åtkomstförsök med browsern Links. Tidigare var det inga problem. Https-sidor som exempelvis Wikipedia och Datormagazin går ännu bra att öppna med Links.

Error-Loading-Eforum.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Tala gärna om hur jag får det att fungera i Windows! Bifogar data från min Links 2.8

Links-2.8.png

Redigerad av dosman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
56 minuter sedan, skrev dosman:

Tala gärna om hur jag får det att fungera i Windows!

Det kan jag inte för det vet jag inte.

Men jag skulle testa med den senaste versionen då version 2.8 är ca 5½ år gammal.

 

Om man kollar i ChangeLog efter SSL (som ju felmeddelandet antyder) så har det gjorts en del åtgärder fram till dagens version 2.19.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerade Links 2.19 på min huvuddator med Windows-XP. Vid start av browsern visades dialogruta med felmeddelandet:

 

"Det går inte hitta procedurstartadressen AcquireSRWLockExclusive i DLL-filen KERNEL32.dll"

 

Installerade därefter Links 2.19 på en dator med Windows-7. Browsern startade utan klagan och det gick även utmärkt att besöka eforum! Se bifogad bild. Stort tack till Mikael63 som ledde mig i rätt riktning!

Win7-Fungerar.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...