Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

behöver hjälp med min externa hårddisk


ok_92
 Share

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag köpte en extern dockningsstation (maiwo k308new) för ca 2 veckor sedan pga att min stationära dator är ny ( 2 månader gammal) och jag kan inte öppna chassi utan att garantin på datorn försvinner.

 

Min externa hårddisk är ca 1,5 år gammal och felet med den är att usb uttaget är glappat så den får ingen kontakt med datorn. Jag öppnade min externa hårddisk för att kunna sätta in den i min externa dockningsstation, men när jag sätter på den kan jag inte se den under "den här datorn" på min dator. Min externa hårddisk som sitter i dockningsstationen får ström och den går igång och ett hummande ljud hörs.  Den enda hårddisk jag kan se under "den här datorn" är min ssd hårddisk. Varför, vad beror det på och hur fixar man problemet så jag kan överföra det jag har på min externa hårddisk så jag kan skicka in hårddisken så jag får en ny. 

 

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig så fort som möjligt då jag har viktig info jag behöver från min externa hårddisk. 

 

MVH

 

Olov

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser du disken i Enhetshanteraren?

Ser du disken i Diskhanteraren? En skärmdump därifrån brukar vara bra att posta här på eforum.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...