Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Utskrift med vit bakgrund blir lätt grå.


LMR
 Share

Rekommendera Poster

När jag skriver ut på laserskrivaren hemma, så lyckas jag inte få vit bakgrund på bilder vita. Bakgrunden blir lätt grå, (mycket glesa gråa prickar).

Bakgrunden är bekräftat helvit men hur jag än gör så skrivs den vita bakgrunden ut som mcyket mycket lätt grå.

 

Är detta en inställningsgrej? Detta skre oavsett om jag skriver ut mha paint eller webb eller pdf-reader.

 

 

Mvh M.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag löste mitt problem med grå bakgrund genom att ta ut tonern och skaka om den ordentligt. Det kan också bero på att tonern är gammal och börjar ta slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni menar alltså att detta är ett problem med skrivaren och inte drivrutin? 

För att förtydliga. Jag letade upp en liten bild med svart symbol. En vit bild med en svart tribal blev perfekt för att testa.

Bilden var ca 5x5cm. och det var bara denna rutan 5x5cm som blev lätt grå. Egentligen väldigt glesa ljusa gråa punkter. Typ som om den försöker skriva ut RGB(254,254,254) konverterad tillg rå  istället för helvit 255.255.255. 

Det rör sig om ca 1 liten väldigt ljusgrå prick per en till ett par kvadratmillimeter.

 

 

Jag skall titta djupare på länken ovan, och även testa att skaka om tonern en gång. Hade varit väldigt trevligt att slippe den grå rutan kring loggan på mina dokument jag skriver u.

(Lägger jag in en bild i ett dokument med text, så är det alltså bara loggan som får en grå ruta, inte texten i övrigt.)

 

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev LMR:

Ni menar alltså att detta är ett problem med skrivaren och inte drivrutin? 

Ja, problem med skrivaren och tonern menar jag och det menade nog Hockke också. Men du kan förstås försöka uppdatera skrivarens drivrutin och se om det går och om problemet försvinner.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, skrev LMR:

Jag letade upp en liten bild med svart symbol. En vit bild med en svart tribal blev perfekt för att testa.

Kan du länka till exakt den?

Tänkte testa med min laser och granska resultatet noga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är konstigt att det enbart är bild som får en lätt lätt grå bakgrund och inte texten om det är så att båda finns i ett dokument. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@LMR Vilken skrivare har du och hur har du ställt in den och fliken Finishing i dess Egenskaper? Jag har en HP LaserJet och där kan man bocka i rutan EconoModo (Save Toner).

2101404283_Skrivarefinishing.png.22eab04c26dbcf8436e7ee8a025bb4b0.png
Det brukar jag ofta göra. Kanske något för dig att prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...