Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slocknande backlight i Kina tangentbord


DePhaz
 Share

Rekommendera Poster

Hej.

 

Lägger upp en liten fundering här. Tangentbordet som sådant fungerar, jag vill bara höra vad det kan vara för fel.

 

Ja, jag erkänner. Jag köper billiga saker från Kina. En av de paket som jag lät skicka till mig var ett tangentbord vars märke jag inte kan läsa då det innehåller ett specialtecken. Modellen är dock GTX300 (Rainbow). Jag hittade en bild online och bifogar denna nedan. Tangentbordet är en modell med backlight och så är även musen. Då datorn som dessa saker är kopplade till står en bit ifrån min sittplats så har jag kopplat in tangentbord och mus via en USB hubb (vilken också kommer från asien) som har 4 portar med varsin strömbrytare. Musen lyser fint men backlighten i tangentbordet (vilken man tänder genom att trycka på knappen som återfinns på platsen för "Scroll lock" ) släcker ner efter någon minut. Jag har för mig att ljuset kan förbli tänt om jag kopplar in tangentbordet via en USB kabel direkt till datorn  men förstår inte varför det inte fungerar med USB hubben då musen fungerar fint med den. ?

 

f40a8dd6b4ca31bcae58cb57b3db19cc

 

 

Redigerad av DePhaz
Glömde bifoga bild (facepalm)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så enkelt att din usb-hubb inte kan leverera rätt ström kontinuerligt, det fluktuerar och då stänger tangentbordet av dioderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är naturligtvis mycket möjligt. Musen skiftar å sin sida färg så det borde gå åt en del ström där också. Hade i något läge isär tangentbordet och det innehåller en tunn list med en handfull lysdioder vilka nog inte tar så mycket ström. (Fundersam)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...