Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Antivirusprogrammet PANDA


DAL30
 Share

Rekommendera Poster

Varför finns det inte texter, beskrivningar och förklaringar på svenska till antivirusprogrammet PANDA.

Jag har använt detta program under många år. Hittills har det gått bra, då jag inte haft några direkta frågor

med anledning av användningen av programmet.

Men då jag nu skulle vilja få förklaringar och svar på frågor på svenska rörande programmet, så verkar inte

detta vara möjligt. Tyvärr verkar det så!

En del texter på Pandas hemsida är på svenska. Men huvudsakligen är texterna på engelska.

Och då jag har skickat ett e-brev med frågor på svenska, så får jag inget svar.

Är det verkligen så?

Skall det vara så för ett företag, som har försäljning i Sverige?

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panda har kanske inte längre så stor marknadsandel i Sverige att det går att betala en översättare för att översätta programmet eller ha en svensk supportavdelning. Det finns väldigt många företag som säljer i Sverige utan att deras program och support är på svenska, det är tillåtet så länge de inte ljuger i sin marknadsföring om det.

 

Du har väl tidigare fått förslag på antivirusprogram som är på svenska om jag inte missminner mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med DAL30 att det är okonsekvent och inte konsumentvänligt när hemsida och programmets språk inte är det samma. En upplysning på leverantörens hemsida borde finnas, att programmets språk är ett annat.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I PC för Allas recension av Panda så står det att programmet har "svenskt gränssnitt", dvs instruktionerna bör vara på svenska (om du valde språket svenska när du installerade programmet). 
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.488792/antivirus-windows-10/sida/10/panda-internet-security-antivirus

Men finns det ingen svensk support när man har behov av hjälp är det ju illa. @Laso använder, eller har i alla fall använt, Panda så han kan komma med korrekta upplysningar om programmet när han loggat in på Eforum.

 

Om du vill byta till ett svenskt program och inte nöjer dig med Windows Defender, som du redan har i din dator, eller ett gratisprogram som AVG, som jag använder, föreslår jag att du först testar Kaspersky Free, som @Thirteen tipsar om här https://eforum.idg.se/topic/358113-antivirusprogram
Kaspersky brukar alltid få goda resultat i tester. Skulle du trivas med detta program kan du ju senare gå över till betalvarianten, om du skulle vilja det.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, skrev Thirteen:

Håller med DAL30 att det är okonsekvent och inte konsumentvänligt när hemsida och programmets språk inte är det samma. En upplysning på leverantörens hemsida borde finnas, att programmets språk är ett annat.

ETT  STORT  TACK, Thirteen! :thumbsup:

Det var stödjande att läsa vad du skriver!

"Det är okonsekvent och inte konsumentvänligt" av Panda-programmet att göra som dom gör!

Vänligen

DAL30

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Om du vill byta till ett svenskt program och inte nöjer dig med Windows Defender, som du redan har i din dator, eller ett gratisprogram som AVG, som jag använder, föreslår jag att du först testar Kaspersky Free, som @Thirteen tipsar om här https://eforum.idg.se/topic/358113-antivirusprogram
Kaspersky brukar alltid få goda resultat i tester. Skulle du trivas med detta program kan du ju senare gå över till betalvarianten, om du skulle vilja det.

 

DAL har en tråd som bara är några veckor gammal om att välja antivirusprogram:

Vi behöver inte ta det i den här tråden också.

 

Cecilia

Moderator

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, skrev mbgtmari:

I PC för Allas recension av Panda så står det att programmet har "svenskt gränssnitt", dvs instruktionerna bör vara på svenska (om du valde språket svenska när du installerade programmet). 
https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.488792/antivirus-windows-10/sida/10/panda-internet-security-antivirus

Men finns det ingen svensk support när man har behov av hjälp är det ju illa. @Laso använder, eller har i alla fall använt, Panda så han kan komma med korrekta upplysningar om programmet när han loggat in på Eforum

ETT  STORT  TACK, mbgtmari! :thumbsup:

Jag väntar på att Laso kan komma med någon hjälp genom sin skrivning!

Jag skall närmare undersöka de länkar du hänvisar till.

Tack för hjälpen!

Vänligen

DAL30

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ETT RIKTIGT STORT TACK, Cecilia! :thumbsup:

Jag skall noga studera och undersöka det du skrivit i svaret.

Frågan är ju bl.a. om jag skall byta program och i så fall till vilket?

Tack igen! :thumbsup:

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för tillfället inte Panda, håller på att testa säkerheten på annat sätt, men jag har inte haft sådana språkproblem som du pekar på @DAL30, varken på den webbsida som jag använder, eller för själva programmet "Panda Dome Essential", all text m.m är helt på svenska, eftersom jag inte längre har programmet installerat, kan jag inte visa dumpar, programmet har alltid fungerat korrekt, har kört med Panda ända sedan det kom till Sverige, stötte på det på en datamässa i Älvsjö, för många år sedan när Panda introducerade det i Sverige och Norden. Bodde då i regionen, så det passade bra.

 

Men webbsidan jag utgår ifrån idag är denna...

 

https://www.pandasecurity.com/sweden/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Laso!  :thumbsup:

Ja, nu får jag ta mig en ordentlig funderare på antivirus-problemet, dvs. vilket program som jag skall använda.

Det finns ju olika "infalls-vinklar" för att se på problemen.

Vänligen

DAL30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...