Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Wilhelm 888

Microsoft Windows outlock

Rekommendera Poster

Jag använder nu Gmail men hade outlock för mail tidigare

Varje gång jag startar datorn kommer det uppmaningar att jag skall fylla i

lösenord mm 

Vill avsluta det programmet och undrar hur jag gör

Tacksam för hjälp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är definitivt inte kunnig i ämnet men jag undrar om inte MS Win automatiskt är knutet till ett emailkonto hos MS oavsett om det heter HoTMaiL, LIVE eller Outlook?

När jag installerade MS Win 10 på min laptop för ett par år sedan krävdes en MS emailadress vilket jag redan hade fast väldigt sällan använder.  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
1 timme sedan, skrev Wilhelm 888:

Varje gång jag startar datorn kommer det uppmaningar att jag skall fylla i lösenord mm 

Det verkar som om du loggar in på din dator med ett Microsoft-konto. Gör man det så loggar man in med en e-postadress och ett lösenord. (Det måste inte vara en Outlook.com/hotmail-adress utan kan också vara en Gmail-adress.)

Jag föreslår att du loggar in med ett lokalt konto i stället. Det gör jag. Se hur du gör här:

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.633076/windows-10-guide/sida/4/windows10-guide-login

Där står också hur man loggar in automatiskt utan något lösenord alls.

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
44 minuter sedan, skrev mbgtmari:

Det verkar som om du loggar in på din dator med ett Microsoft-konto. Gör man det så loggar man in med en e-postadress och ett lösenord. (Det måste inte vara en Outlook.com/hotmail-adress utan kan också vara en Gmail-adress.)

Jag föreslår att du loggar in med ett lokalt konto i stället. Det gör jag. Se hur du gör här:

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.633076/windows-10-guide/sida/4/windows10-guide-login

Det var väl ungefär så jag tänkte. Det var bara vid installationen jag behövde ange en mailadress, i mitt fall angav jag en MS mailadress, sedan har jag aldrig mer behövt ange någon login eller PW.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
På ‎2019‎-‎04‎-‎11 på 12:52, skrev mbgtmari:

Tack för tips.  Tyvärr så fixar jag inte det här.  Bifogar ett skärmklipp som visar hur det ser ut när jag startar datorn

Hoppas på mer hjälp

Skärmklipp 23.PNG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu